ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم کنترل حساب اینترنتی ایرانسل هک شد؛ حمله دفع شده است

چند ماه پیش بود که امکان دسترسی به اطلاعات شخصی برخی از کاربران ایرانسل از طریق یک ربات تلگرامی به نام MTN Pro فراهم شد و به موجب آن داده های شخصی 15 تا 20 میلیون مشترک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۲

چند ماه پیش بود که امکان دسترسی به اطلاعات شخصی برخی از کاربران ایرانسل از طریق یک ربات تلگرامی به نام MTN Pro فراهم شد و به موجب آن داده های شخصی 15 تا 20 میلیون مشترک این اپراتور در اختیار هکرها قرار گرفته و با قیمت حدودی 5 تا سی میلیون به فروش رفت.

به تازگی نیز جمعی از فعالان امنیت سایبری مدعی شده بودند که اطلاعات مشترکان این اپراتو مجددا هدف حمله هکری قرار گرفته منتها این بار، از طریق حساب اینترنتی.

طبق اعلام آنها، از طریق یک ابزار هک، از راه پنل کنترل حساب اینترنتی (ECARE) امکان تغییر غیرمجاز رمز حساب و سپس ورود به حساب و در نتیجه دسترسی به برخی اطلاعات مشترکان امکان‌پذیر شده بود.

پس از پیگیری دیجیاتو از روابط عمومی ایرانسل نیز این اپراتو حمله هکی را تایید کرده و اعلام نمود:

پیرو پرسش‌های مطرح شده از جانب برخی رسانه‌ها مبنی بر نفوذ به سامانه کنترل حساب اینترنتی ایرانسل به اطلاع می‌رساند یک حمله هکری در مراحل ابتدایی توسط تیم کارشناسان امنیت شبکه ایرانسل شناسایی و دفع شده است.

جالب است بدانید که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان یگانه نهاد ناظر بر فعالیت اپراتورهای موبایل علیرغم تایید این موضوع از سوی ایرانسل آن را نفی کرده و اعلام داشت: «هیچ گزارشی در این باره نداشته‌ایم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Old laptop
    Old laptop | ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

    سازمان تنظیم مقررات خوابه! چون هیچ مسیر ارتباطی "شناخته شده" ای برای کاربران فراهم نکرده تا گزارش بدهند. اصلا داخل وب سایت ایرانسل و همراه اول باید این مسیر ارتباطی باشد.

  • فرزاد
    فرزاد | ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

    ای جان ای جان

  • احمد نعمتی
    احمد نعمتی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

    واقعن حیف این شرکت ها برای پول خودشون ارزش امنیت قاعل نیستن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی