ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واقعیت مجازی به مقابله با ترس از MRI در کودکان کمک می کند

عملیات پزشکی تصویربرداری با تشدید مغناطیسی موسوم به MRI ممکن است تجربه ای ترسناک و ناخوشایند باشد؛ به خصوص برای کودکان. پروسه انجام این روش پرتونگارانه به گونه ای است که فرد روی تختی دراز ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

عملیات پزشکی تصویربرداری با تشدید مغناطیسی موسوم به MRI ممکن است تجربه ای ترسناک و ناخوشایند باشد؛ به خصوص برای کودکان.

پروسه انجام این روش پرتونگارانه به گونه ای است که فرد روی تختی دراز کشیده و به داخل دستگاهی تونل مانند فرستاده می شود و در حین شنیدن اصوات بلند و آزاردهنده ای، مورد تحلیل و آزمایش قرار می گیرد.

حال بیمارستانی در کشور انگلستان قصد دارد این فرآیند را برای کودکان تسهیل کرده و برای این منظور به دنیای جذاب تکنولوژی واقعیت مجازی روی آورده است.

این بیمارستان مجهز که پیش از این با نمایشگری بزرگ کودکان را تشویق به تماشای کارتون می کرد، می خواهد به طور کامل آنها را از فضای هولناک پیرامون جدا سازد.

در همین راستا مجموعه ای از هدست های کاردبورد گوگل تهیه شده و اپلیکیشنی اختصاصی طراحی گردیده است تا علاوه بر ایجاد محیط سرگرم کننده، بچه ها را با فضای بیمارستانی و تجهیزات مفید پزشکی آشنا کند.

این اتفاق باعث می شود کودکان آرامش خود را بهتر از قبل حفظ نمایند و حتی در صورت تمایل بتوانند با آشنایی بیشتر با حقیقت MRI، ترس خود را برای همیشه از بین برده و در حالت عادی نیز تن به آزمایش دهند.

شاید به خواندن این خبرها علاقمند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی