ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرواز هرگونه پهپاد بر فراز تهران ممنوع شد؛ قرارگاه ثارالله تنها مرجع صدور مجوز

سردار سید علیرضا ربیعی، جانشین معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران اعلام کرد پرواز کوادکوپترها و پهپادهای خصوصی بر فراز شهر تهران ممنوع است و صدور مجوز در این حوزه فقط بر عهده این قرارگاه خواهد بود. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۰

سردار سید علیرضا ربیعی، جانشین معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران اعلام کرد پرواز کوادکوپترها و پهپادهای خصوصی بر فراز شهر تهران ممنوع است و صدور مجوز در این حوزه فقط بر عهده این قرارگاه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تأمین امنیت تهران بر عهده این قرارگاه است، افزود تعیین فضای امنیتی پایتخت نیز به عهده آنهاست و بنابراین جلوی پرواز این پرنده ها که مشکلات امنیتی و بعضاً مشکلات اجتماعی و روانی را در جامعه به وجود آورده اند، گرفته شده است.

سردار ربیعی گفت:

این پرنده ها توسط اتحادیه های مختلف وارد شده و به اشخاص فروخته می شوند. ما با آنهایی که بدون اخذ مجوز به پرواز درآمده برخورد کرده، در مواردی این وسیله ها را مصادره و یا حداقل از پرواز مجدد آنها جلوگیری به عمل آورده ایم.

جانشین معاون عملیات قرارگاه ثارالله می گوید اکثر پهپادهای کنونی به دوربین مجهز هستند و پرواز آنها بر فراز منازل مردم موجبات ناراحتی و شکایت را به وجود آورده، ضمن اینکه پرواز روی مراکز حساس و حیاتی، تهدیدات امنیتی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مجوز پرواز پهپاد و کوادکوپتر به اشخاص تعلق نمی گیرد، اضافه کرد:

چند کانال مشخص برای کسب مجوز وجود دارد. افرادی که فعالیت های فرهنگی انجام می دهند باید از طریق وزارت ارشاد یا صدا و سیما، و افرادی که قصد انجام فعالیت های ورزشی دارند باید از طریق وزارت ورزش اقدام کنند. سه یا چهار دستگاه دیگر نیز برای این کار مشخص شده.

سردار ربیعی خاطرنشان ساخت تمامی نهادها پس از مشخص کردن محدوده پروازی برای پرنده خود، می توانند اقدام به دریافت مجوز نمایند و تأکید کرد مجوزهای لازم فقط برای دستگاه های مربوطه و نه برای اشخاص صادر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (61 مورد)
  • mahdi. jalali
    mahdi. jalali | ۶ اسفند ۱۳۹۵

    یه پهپاد میتونه :
    ۱- با نصب اسلحه (مثل کُلت) مغز هدفش رو بریزه بیرون
    ۲- با گرفتن عکس و فیلم خیلی آروم و بی سر و صداحریم خصوصی افراد رو زیر پا بذاره
    و...
    با این معایبی که داره نباید کنترل بشن؟
    بعدش مگه گفتن اصلاً استفاده نکنید گفتن هر کی میخواد باید مجوز بگیره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی