ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت سونی به گجتی قابل حمل و مشابه با نینتندو سوییچ اشاره دارد

آنطور که به نظر می رسد سونی هنوز عاشقان گجت هایی مانند PS Vita را از یاد نبرده و پتنتی را ثبت کرده که شبیه به یک سیستم قابل حمل بوده و از برخی جهات ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

آنطور که به نظر می رسد سونی هنوز عاشقان گجت هایی مانند PS Vita را از یاد نبرده و پتنتی را ثبت کرده که شبیه به یک سیستم قابل حمل بوده و از برخی جهات شبیه به طراحی کنسول نینتندو سوییچ است.

بنا بر خبرهای منتشر شده، اختراع مورد اشاره در سال 2015 به ثبت رسیده اما هم اکنون به صورت عمومی قابل مشاهده است. با توجه به تصاویر موجود در پتنت مذکور، اختراع ثبت شده مانند PS Vita جذاب و دلپسند نبوده اما از طراحی نوین تر برای احساس ارگونومی بهتر بهره می برد.

گفتنی است گجت مورد بحث از جنبه هایی شبیه به تبلت بوده که در میان کنترلرهای بازی قرار گرفته است. در حالی که تبلت شبیه به یک تلفن همراه نیز به نظر می رسد، اما تصاویر پتنت شواهد کمی را از جداپذیر بودن قسمت های مختلف آن نشان می دهند.

«شوهی یوشیدا» مدیر «استودیوهای جهانی سرگرمی های تعاملی سونی» در سال 2015 عنوان کرده بود که با پیشرفت موبایل های هوشمند، فضای مناسبی برای ورود گجت های قابل حمل و مخصوص بازی وجود نخواهد داشت. از همین رو پتنت ثبت شده می تواند یک سورپرایز برای دوستداران دستگاه های قابل حمل سونی باشد.

لازم به ذکر است با وجود آنکه PS Vita به خاطر گنجینه بازی های ژاپنی اش توانست در میان برخی کاربران محبوب باشد اما در واقع فروش خوبی را تجربه نکرد. بر اساس آمارها، سونی از سال 2011 تاکنون تنها 15.25 میلیون PS Vita را فروخته که در مقابل فروش 80.82 میلیونی PSP رقم بسیار کمتری است.

اگر سونی قصد داشته باشد گجتی را بر پایه پتنت مورد اشاره تولید کند، آنگاه همواره با کنسول نینتندو نکست مقایسه خواهد شد و با توجه به اینکه محصول توسعه یافته توسط نینتندو از محبوبیت بالایی برخوردار است، به نظر می رسد که فعالیت در این بازار برای سونی کمی سخت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی