ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا عینک های هوشمند به جمع ابزارهای پوشیدنی باز خواهند گشت؟

عینک های هوشمند که چندی است مورد تمسخر بسیاری از فعالان حوزه IT قرار گرفته اند ممکن است در آینده ای نزدیک بازگشتی شکوهمندانه داشته باشند. بر اساس گزارشی که مؤسسه تحقیقاتی «جونیپر ریسرچ» انجام ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

عینک های هوشمند که چندی است مورد تمسخر بسیاری از فعالان حوزه IT قرار گرفته اند ممکن است در آینده ای نزدیک بازگشتی شکوهمندانه داشته باشند.

بر اساس گزارشی که مؤسسه تحقیقاتی «جونیپر ریسرچ» انجام داده، عینک های هوشمند سریع ترین رشد را در میان ابزارهای پوشیدنی و در پنج سال آینده به خود اختصاص خواهند داد و تا سال 2021 در حدود یازده درصد از بازار پوشیدنی ها را کسب خواهند کرد.

سازمان مذکور در پیش بینی های خود اذعان داشت که درآمد حاصل از عینک های هوشمند از 327 میلیون دلار در حال حاضر به 9 میلیارد دلار در سال 2021 خواهد رسید. بر همین اساس ساعت های هوشمند و دستبندهای تناسب اندام که هم اکنون 75 درصد از بازار پوشیدنی ها از آن خود کرده اند در مدت مشابه با کاهشی 25 درصدی مواجه می شوند.

گفتنی است شناخته ترین تجربه در ساخت عینک هوشمند متعلق به عینک گوگل است که نسخه آزمایشی آن با قیمت 1500 دلار به بازار عرضه و فروش آن به دلیل نارضایتی کاربران و مشکلات به وجود آمده در رابطه با امنیت و حریم خصوصی افراد در سال 2015 متوقف شد.

عینک آفتابی اسنپ Spectacles

به هر حال باید گفت که احتمالاً نسل آینده عینک های هوشمند به سرنوشتی مشابه دچار نخواهند شد. به عنوان مثال اسنپ با گجت 129 دلاری «Spectacles» خود توانسته توجهات بسیاری را به خود جلب کند. علاوه بر آن واقعیت افزوده نیز ممکن است نقش بسزایی را در موفقیت نسل دوم محصولات مورد اشاره ایفا کند.

لازم به ذکر است طبق پیش بینی های «جونیپر ریسرچ»، عینک های هوشمند آینده احتمالاً از جنبه های بیشتری شبیه به عینک های آفتابی مرسوم خواهند بود و همین عامل سبب می شود پوشیدن آنها در مکان های عمومی بازخوردهای گذشته را به همراه نداشته باشد.

«جونیپر ریسرچ» عقیده دارد که پس از عینک های هوشمند، ابزارهای پوشیدنی مراقب سلامتی بیشترین رشد را به خود خواهند دید و سالیانه درآمدی 7 میلیارد دلاری را به ارمغان خواهند آورد اما تاکنون مهم ترین مسئله بر سر راه توسعه آنها، کاربردی بودن داده های ذخیره شده توسط این ابزارها برای پزشکان بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی