ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

نکاتی کلیدی برای جلوگیری از شکست کارآفرینان تازه کار

اگر تا به حال به یکی از سرعت گیرهای کارآفرینی برخورد کرده اید اصلا ناراحت نباشید زیرا شما تنها کسی نیستید که با این سختی ها مواجه می شود. راه کارآفرینی پستی و بلندی های ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

اگر تا به حال به یکی از سرعت گیرهای کارآفرینی برخورد کرده اید اصلا ناراحت نباشید زیرا شما تنها کسی نیستید که با این سختی ها مواجه می شود. راه کارآفرینی پستی و بلندی های زیادی دارد اما نکاتی که در زیر آورده شده می تواند به شما در برخورد نکردن دوباره با این سرعت گیرها کمک کند:

  • طرح کسب و کار منسجم

یکی از ضروریات کسب و کار، نوشتن طرح آن است. چه تازه کار باشید چه حرفه ای، باید یک طرح کار بنویسید. تمام جوانب کار از جمله پیش بینی ها، آنالیزهای رقابتی و بازار، طرح های بازاریابی برای استراتژی های فروش و بودجه باید توسط متخصصان آنها از قبل بررسی و طرح ریزی شده باشند.

  • حامی مالی

برای شروع به این فکر کنید که قرار نیست در سال اول سودی عایدتان شود. مقالات و گزارشات فراوانی که در این مورد در اینترنت نشر پیدا کرده گواه خوبی برای این جمله است. اکثر کارآفرینان در 6 ماه اول سال به دلیل پیش بینی نکردن فروش ناموفق محصولات یا کم اقبالی شان، شکست خورده اند. از این رو بهتر است یک منبع مالی در کنار کارتان داشته باشید تا بتوانید سربالایی ابتدایی کار را بگذرانید.

  • تمرکز بر فروش

از آنجاییکه در ابتدای امر شاید محبور شوید همه ی کارها از تمیز کردن زمین گرفته تا حضور در قرارهای ملاقات را خودتان انجام دهید، ممکن است تمرکز تان بر هدف اصلی را از دست بدهید و این عامل موجب شکست تان شود. پس هرگز فراموش نکنید فروش، فاکتوری است که می تواند پیشرفت شما را تضمین کند.

کارآفرینان جوان باید 70 درصد کارشان را بر فروش متمرکز شوند. زمانیکه کارتان گسترش یابد و درآمدتان بیشتر شود می توانید افرادی را برای بخش های متفاوت استخدام کنید.

  • بهره وری از شبکه های اجتماعی

یکی از ضروریات برای کارآفرینان فعالیت در شبکه های اجتماعی است. با استفاده از این نرم افزارهای رایگان می توانید مشتری های تان را در همه جای دنیا بیابید.

استفاده ی دیگری که از این برنامه ها می توانید بکنید این است که اعمال رقبای خود را بسنجید و در صورت لزوم از آنها درس هایی بگیرید.

  • مشتری-محوری

در همه ی جلسات کاری که جف بزوس با کارمندان برقرار می کند یک صندلی خالی وجود دارد که متعلق به مشتری است. او معتقد است هر تصمیمی که در آنجا گرفته می شود باید برای مشتری سودمند باشد. در غیر این صورت آن تصمیم به هیچ وجه مورد توجه وی قرار نمی گیرد.

  • محول کردن کارها

تحویل کار

در سال های ابتدایی کار، همه چیز به عهده ی خودتان است از این رو ممکن است به مرور زمان این موضوع را فراموش کنید و هرگز کارها را به دیگران محول نکنید.

محول کردن کارها بسیار مهم است چرا که به شما زمانی را هدیه می کند که بتوانید بر مراحل بعدی رشد تان متمرکز شوید.

  • پشتکار

موفقیت های اولیه نباید پشتکارتان را کم کند. بلکه باید انگیزه ی ادامه ی کار و رشد روز افزون تان شوند. بسیار کار کنید و البته زمان هایی را به استراحت اختصاص دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی