ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست اینتل اتم برای شبکه های 5g
تکنولوژی

اسلحه جدید اینتل در نبرد 5G؛ معرفی نسل تازه چیپ های اتم

شرکت اینتل امید زیادی دارد که با همه گیر شدن تکنولوژی نسل پنجم شبکه های مخابراتی (5G) شاهد جهشی بزرگ از جهت سرعت انتقال و گستره شبکه های ارتباطی در این صنعت باشیم. با همین ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

شرکت اینتل امید زیادی دارد که با همه گیر شدن تکنولوژی نسل پنجم شبکه های مخابراتی (5G) شاهد جهشی بزرگ از جهت سرعت انتقال و گستره شبکه های ارتباطی در این صنعت باشیم. با همین دیدگاه است که کمپانی مذکور با رونمایی از نسل تازه چیپ های اتم خود کسب سهمی قابل توجه از این آینده درخشان را طلب می کند.

چیپ های اتم اینتل می توانند امکان بهره مندی از ارتباطات فوق سریع نسل پنجم را در شبکه های مخابراتی، پلتفرم اینترنت اشیا و سایر ابزارهای ارتباطی فراهم کنند.

اوایل همین هفته بود که چیپ ساز بزرگ نخستین مودم LTE گیگابیتی خود را با سرعت آپلود ۲۲۵ مگابیت بر ثانیه معرفی نمود. اما چیپ های تازه معرفی شده اینتل برای بهره گیری از سرعت و پهناهای باندی چندین و چند برابر سریع تر از شبکه های سلولار فعلی طراحی شده اند.

چیپ های مجتمع جدید تحت سری C3000 عرضه خواهند شد و با مصرف انرژی بهینه خود می توانند در اندازه ها و قدرت های پردازشی کاملاً متنوع تولید و مورد استفاده قرار بگیرند. چیپست های جدید اتم شرکت اینتل قابلیت میزبانی حداکثر ۱۶ هسته پردازشی را دارند و به لطف تکنولوژی مجازی سازی اختصاصی می توان عملکرد هرکدام از این هسته ها را به شکل مجزا تخصصی نمود.

بهره مندی چیپ های مجتمع جدید از تکنولوژی «QuickAssist» اینتل امکان رمزنگاری یا فشرده سازی اطلاعات خروجی با نرخ ۲۰ گیگابیت بر ثانیه را میسر می سازد. «توان طراحی گرمایی» این چیپ های مجتمع برابر با ۸.۵ وات است، بنابراین می توان از آنها در محیط هایی با دمای بسیار پایین یا بسیار بالا استفاده نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Saeid hm
    Saeid hm | ۵ اسفند ۱۳۹۵

    20 گیگابایت = 2.5 گیگابایت بر ثانیه Wow
    ولی سرعت سریع ترین ssd فک نکنم اينقــــــــد باشه
    پس بهتره اول قیمت ssd ها بیاد پایین سرعتشون هم بره بالا

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۵ اسفند ۱۳۹۵

    به نظر میرسه که با توجه به مطرح شدن بیشتر بحث اینترنت اشیاء، با سرعت بیشتری به سمت دوران ۵جی حرکت کنیم...

مطالب پیشنهادی