ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا تصاویری فضایی از بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان منتشر کرد

در دوره ای که استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به شکل چشمگیری در حال افزایش هستند، عنوان «پهناورترین مزرعه خورشیدی» سریعاً در بین نیروگاه های مختلف جا به جا می شود. به عنوان مثال در سال ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

در دوره ای که استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به شکل چشمگیری در حال افزایش هستند، عنوان «پهناورترین مزرعه خورشیدی» سریعاً در بین نیروگاه های مختلف جا به جا می شود. به عنوان مثال در سال 2014 مزرعه خورشیدی 550 مگاواتی توپاز این عنوان را به خود اختصاص داده بود اما در ماه نوامبر هندی ها با مزرعه 648 مگاواتی واقع در کاموتی توانستند این عنوان را کسب کنند. در حال حاضر «پارک خورشیدی دم» در چین با توان تولید 850 مگاواتی خود موفق شده عنوان «بزرگترین مزرعه خورشیدی» را از آن خود کند.

گفتنی است ناسا تصاویری را توسط دوربین های فضایی خود از مزرعه خورشیدی مذکور در چین به ثبت رسانده که روند پیشرفت آن را به تصویر کشیده است. بر همین اساس سازمان فضایی آمریکا از «تصویربردار عملیاتی زمین» واقع روی ماهواره «لندست 8» بهره برده که در سال 2013 به فضا پرتاب شد.

تصیر به ثبت رسیده از «پارک خورشیدی دم» در آوریل 2013

دوربین مورد بحث که در مأموریت تصویربرداری با دقت بالا برای گوگل ارث به کار برده می شود نسبت به نسل پیشین تصاویر واضح تر را با رنگ های طبیعی و نرخ عکسبرداری دو برابر به ثبت می رساند.

لازم به ذکر است طبق اعلام ناسا یکی از دو تصویر مذکور مربوط به آوریل 2013 بوده در حالی که عکس دیگر در پنجم ژانویه سال جاری گرفته شده و رشد سریع «پارک خورشیدی دم» را در طول این چهار سال به زیبایی نشان می دهد. زمانی که تصویر دوم به ثبت رسید، مزرعه مورد اشاره 27 کیلومتر مربع را توسط 4 میلیون پنل خورشیدی پوشش داده بود.

تصویر به ثبت رسیده از «پارک خورشیدی دم» در ژانویه 2017

چین در حال حاضر سدمدار استفاده از انرژی خورشیدی در جهان بوده و در سال 2016 انرژی حاصل از پنل های نصب شده خود را دو برابر کرده و به رقم 77 گیگاوات رسانده است. مقایسه دو تصویر فوق می تواند چشم اندازی از پنل های مورد استفاده در مزرعه های خورشیدی را ارائه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی