ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه از منوی مخفی System UI Tuner قابلیت های آزمایشی اندروید را آزاد کنیم؟

همانطور که می دانید سیستم عامل اندروید به امکانات شخصی سازی متنوعی که در اختیار کاربر می گذارد معروف است. در رابطه با همین موضوع احتمالاً نمی دانید که اهالی کالیفرنیا برخی از قابلیت های آزمایشی را ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

همانطور که می دانید سیستم عامل اندروید به امکانات شخصی سازی متنوعی که در اختیار کاربر می گذارد معروف است. در رابطه با همین موضوع احتمالاً نمی دانید که اهالی کالیفرنیا برخی از قابلیت های آزمایشی را تحت منویی به نام System UI Tuner از دسترس مخاطب دور نگه می دارند.

این منو در هر دیوایسی در دسترس نیست؛ با این حال چک کردن این موضوع ضرر ندارد و قادر هستید ویژگی هایی که ممکن است در نسخه های آتی اندروید عرضه شوند را مشاهده کنید. به عنوان مثال برخی ویژگی های گوگل که در به روز رسانی اندروید مارشملو به این نسخه اضافه شده بود، هم اکنون قابلیت هایی استاندارد در اندروید نوقا به شمار می روند.

اینجا هستیم تا نحوه ی دسترسی به System UI Tuner و کارهایی که می توانید با آخرین نسخه ی اندروید انجام دهید را برای شما بازگو کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

برای فعال کردن System UI Tune، نوار ابزار را پایین بکشید و سپس روی علامت چرخ دنده در بالا و سمت راست صفحه بین 5 تا 7 ثانیه لمس طولانی کنید تا این آیکن شروع به چرخیدن کند.

پس از آن همانند تصویر زیر یک اعلان کوچک در پایین نمایشگر خود مشاهده خواهید کرد.

اگر مراحل بالا را به درستی طی کرده باشید باید یک آیکن کوچک آچار را در کنار آیکن چرخ دنده مشاهده نمایید.

برای پیدا کردن منوی Tuner به تنظیمات دستگاه بروید و به پایین بخش System نگاه کنید. این منوی اضافی درست در پایین صفحه قرار دارد.

برای اولین بار که روی آن ضربه بزنید با پیغام اخطاری مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد که به شما دلیل پنهان بودن این قابلیت های آزمایشی را می گوید. اگر به اندروید مسلط نیستید، مراقب این بخش باشید. این قابلیت ها ممکن است در نسخه ی بعدی اندروید دچار تغییرات گوناگونی شوند.

پس از کلیک روی System UI Tuner با منویی مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد.

با مراجعه به تب Status bar می توانید نحوه ی نمایش آیکن ها در نوار وضعیت را تعیین کرده و یا اقدام به حذف آن ها کنید. به عنوان مثال قادر هستید درصد شارژ باتری را همواره داخل آیکن آن مشاهده کنید.

این بخش را به نحوی می توان تنظیم کرد که درصد شارژ همیشه نشان داده شود، فقط در هنگام شارژ دیوایس به نمایش در بیاید و یا هرگز نشان داده نشود.

همچنین می توانید همانند تصویر زیر فرمت نمایش ساعت را تغییر دهید.

علاوه بر آن قادر هستید تعیین کنید که چه تنظیماتی در نوار وضعیت پیش از بقیه ی آیکن ها نمایش داده شود. به عنوان مثال اگر از حالت پرواز یا بلوتوث به ندرت استفاده می کنید، می توانید برای جلوگیری از هدر رفتن فضا، آیکن آن ها را از دیدگان پنهان نمایید.

مجدد به منوی اصلی برگردید و روی تب Do Not Disturb ضربه بزنید. با فعال کردن این بخش هر زمان که اقدام به تنظیم صدا کنید، همانند تصویر زیر با گزینه ی اضافی Do Not Disturb مواجه خواهید شد.

اما یکی از جذاب ترین بخش های Tuner به بخش Other مربوط می شود. به عنوان مثال در این بخش گزینه ای به نام Power notification controls وجود دارد.

معمولا اندروید بخش اعظم تنظیمات نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها را به دست توسعه دهنده می سپارد. در همین رابطه اندروید نوقا گزینه هایی را برای تنظیم این بخش که نسبتاً ساده هستند در اختیار کاربر قرار می دهد: می توانید تمام نوتیفیکیشن ها را مسدود و  بی صدا کنید یا آن ها را برای نادیده گرفتن حالت Do Not Distrub اولویت بندی نمایید.

در بخش Power notification controls گزینه ی نوتیفیکیشن هر اپلیکیشن دارای 6 سطح مختلف است. اگر سطح یکی از آن ها را به صفر تغییر دهید این بدان معناست که سیستم نوتیفیکیشن آن اپلیکیشن را به کلی مسدود کرده اید.

همچنین در صورتی که گزینه را بین سطح 1 تا 5 تنظیم کنید، درست همانند زمانی که یک تماس تلفنی دریافت می نمایید نوتیفیکیشن اپلیکیشن مذکور نیز تمام نمایشگر شما را می پوشاند. البته به شرطی که این اپلیکیشن در وهله ی اول دارای توانایی وقفه روی صفحه نمایش کامل باشد.

در این بین می توانید جلوی برخی از نوتفیکیشن هایی که به صورت پاپ آپ در بالای صفحه ظاهر می شوند را بگیرید. همچنین می توانید سطوح مختلف این حالت را در تصویر زیر مشاهده کنید. اگر می خواهید تنها  نوتفیکیشن چند اپلیکیشن مشخص برایتان به نمایش در بیاید، این قابلیت آزمایشی بسیار به کارتان می آید.

اگر دیوایس هوشمندی دارید که توانایی دسترسی به System UI Tuner را داراست، ارزشش را دارد که پس از هر به روز رسانی سیستم عامل، مجدداً به آن سری بزنید. به عنوان مثال در به روز رسانی اندروید نوقا، گوگل تمی تاریک و گسترده را تحت عنوان Night Light مورد آزمایش قرار داده است.

قابلیتی که اخیراً روی تلفن های هوشمند پیکسل عرضه شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است.

تنظیمات System UI Tuner و ترفندهایی که در پس آن قرار دارند جالب به نظر می رسند و اگر سرتان برای چنین مواردی درد می کند، استفاده از آن را به شما توصیه می کنیم. در غیر این صورت می توانید به منوی System UI Tuner مراجعه و با ضربه زدن روی آیکن سه نقطه در بالا و سمت راست صفحه گزینه ی Remove from settings را انتخاب کنید.

با انجام این که منوی فوق حذف شده و تنظیمات سیستم عامل اندرویدتان به حالت طبیعی باز می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • فرزین
    فرزین | ۸ اسفند ۱۳۹۵

    من اندرویدگوشیم نوقا ست همه این ها رو بجز حالت شب نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی