ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلک بری رسماً موبایل KEYone را با صفحه کلید فیزیکی هوشمند معرفی کرد

همان طور که اطلاع یافتید، نخستین نطق اصلی در جریان کنگره جهانی موبایل به بلک بری و سازنده چینی موبایل هایش یعنی TCL اختصاص داشت و همان طور که انتظار می رفت (البته با حدود نیم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۲:۲۸

همان طور که اطلاع یافتید، نخستین نطق اصلی در جریان کنگره جهانی موبایل به بلک بری و سازنده چینی موبایل هایش یعنی TCL اختصاص داشت و همان طور که انتظار می رفت (البته با حدود نیم ساعت تأخیر) این دو کمپانی موبایل KeyOne را به صورت رسمی معرفی کردند.

KeyOne را شاید بتوان آخرین موبایل اندرویدی دانست که به کیبورد فیزیکی مجهز خواهد شد، اقدامی متهورانه که شاید برای طرفداران قدیمی این برند خوشایند باشد، اما نمی توان در مورد اقبال دیگر کاربران به آن اطمینان داشت.

البته تقریباً نکته مبهمی در مورد مشخصات این موبایل که پیش از این به نام «مرکوری» شناخته می شد و در نمایشگاه CES نیز به نمایش درآمده بود، باقی نمانده. با این حال نگاهی گذرا به جزئیات این محصول خواهیم داشت.

قلب تپنده این محصول را چیپست اسنپدراگون 625 کوالکام تشکیل می دهد که پردازنده ای هشت هسته ای با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی ادرنو 506 را در خود جای داده. همچنین سه گیگابایت حافظه رَم و 32 گیگابایت حافظه داخلی این چیپ مجتمع را همراهی می کنند. البته با استفاده از کارت microSD می توان فضای ذخیره سازی را تا 2 ترابایت افزایش داد.

نمایشگر 4.5 اینچی این اسمارت فون اگرچه در مقایسه با استانداردهای کنونی کوچک به نظر می رسد، اما سازنده برای کوچک نگه داشتن ابعاد نهایی دستگاه چاره دیگری نداشته. این صفحه نمایش نسبت تصویر 3:2 و رزولوشنی برابر با 1620×1080 پیکسل را ارائه می کند و طبق ادعای سازنده، کاملاً ضد ضربه است.

کیبورد فیزیکی KEYone صرفاً یک وسیله تایپ مکانیکی ساده نیست، بلکه به عنوان کنترل پد حساس به لمس نیز عمل می کند و بنابراین به راحتی می توان نشانگر را در بین فیلدها یا قسمت های مختلف متن جابجا کرد. همچنین تمامی 52 کلید این موبایل را می توان به عنوان میانبر برای اجرای اپلیکیشن های خاص برنامه ریزی نمود.

طبق اظهارات بلک بری، باتری 3505 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده در KEYone برای یک روز کامل استفاده سنگین کفایت خواهد کرد، ضمن اینکه با استفاده از فناوری شارژ سریع کوالکام، برای رسیدن به 50 درصد ظرفیت تنها به حدود نیم ساعت زمان نیاز دارد.

KEYone از یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی با حسگر ساخت سونی، پیکسل های 1.55 میکرونی و گشودگی دیافراگم f/2.0 برخودار است، ضمن اینکه فلش دوگانه LED در پشت و دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو آن را همراهی می کنند.

همچون همیشه، بلک بری در KEYone نیز ویژگی های امنیتی را در اولویت قرار داده و ضمن ایمن ساختن هرچه بیشتر سیستم عامل، کلیدهای امنیتی جدیدی را برای پردازنده تعبیه ساخته و مجموعه اپلیکیشن های امنیتی DTEK را نیز همراه آن ارائه کرده. تمامی این ویژگی ها از سوی کاربر قابل تنظیم هستند و می توانید سطح امنیت دستگاه را بر اساس نیاز خود تعیین نمایید.

گفتنیست این موبایل به صورت پیش فرض به اندروید 7.1 مجهز است و مجموعه ابزارهای اختصاصی بلک بری را نیز در خود جای داده. کمپانی مورد بحث، اسمارت فون KEYone را فقط در رنگ مشکی، از ماه آوریل (اواسط فروردین ماه) با قیمت 550 دلار وارد بازار خواهد ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۸ اسفند ۱۳۹۵


    بعد از واگذار شدن ساخت موبایل‌های بلک بری به شرکت چینی TCL ، من دیگه اعتماد قبل رو به این برند ندارم. اون موقع که PRIV معرفی شده بود، واقعاً گوشی ایده‌آل من بود ولی به این امید که نسخه ی سال آیندش یه چیز خیلی کامل‌تر باشه، براش صبر کردم. اما متاسفانه نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه ساخت گوشی‌های عالی بلک بری به یک شرکت چینی واگذار شد که هم از نظر سخت افزار معمولا میانرده میسازه و هم از لحاظ طراحی اصلاً اصالت نداره

    البته بلک بری اولین شکار شرکت خوش اشتهای تی سی ال نبود... برند بزرگ و قدیمی آلکاتل هم خیلی وقته که به تسخیر این شرکت چینی دراومده و بلای موتورولا سرش اومده ?

  • morshedi
    morshedi | ۷ اسفند ۱۳۹۵

    بلک بری هم مثل ایرانه..هیچی نداره فقط امنیت داره ? ?

  • freak
    freak | ۷ اسفند ۱۳۹۵

    فقط ۵۵۰ دلار اونم بلک بری

  • freak
    freak | ۷ اسفند ۱۳۹۵

    خیلی جالبه ک بلک بری گوشی ۵۵۰ دلاری زده!!

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۷ اسفند ۱۳۹۵

    گوشی خوبی به نظر میاد البته برای یک قشر خاص

مطالب پیشنهادی