ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موتورولا دستیار صوتی آمازون را به موبایل ها و ماژول های خود می آورد

بنابر اعلام رسمی آمازون و موتورولا در کنگره جهانی موبایل 2017، این دو کمپانی به دنبالی راهی برای آوردن دستیار صوتی الکسا به سخت افزارهای موتورولا هستند. جان کِرک، یکی از سخنگویان آمازون ویدیویی مفهومی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۵

بنابر اعلام رسمی آمازون و موتورولا در کنگره جهانی موبایل 2017، این دو کمپانی به دنبالی راهی برای آوردن دستیار صوتی الکسا به سخت افزارهای موتورولا هستند. جان کِرک، یکی از سخنگویان آمازون ویدیویی مفهومی را به نمایش در آورد که یکی از دستگاه ها موتو را هنگام اتصال به ماژول اسپیکری متعلق به Harmon Kardon که می توانست در نقش آمازون اکو ظاهر شود را نمایان می کرد.

البته گفتنی است کمپانی Harmon Kardon تا به این لحظه واکنشی به موضوع نشان نداده و همکاری با موتورولا بر سر ساخت ماژولی برای موبایل های ماژولار این شرکت را تایید نکرده؛ اما احتمالاً با نمایش ویدیوی مورد اشاره، این موضوع به صورت غیرمستقیم به تایید رسیده است.

اما همه چیز به همین محدود نمی شود، چرا که ظاهراً دو کمپانی برنامه دارند دستیار صوتی الکسا را به «اکثر» دیوایس های موتورولا طی سال آتی بیاورند. گفتنی است موتورولا نخستین شرکتی به شمار نمی رود که خبر از همکاری با آمازون داده و هوآوی هم حرکتی مشابه در نمایشگاه CES 2017 به انجام رساند. در مجموع پر واضح است که تولیدکنندگان موبایل های هوشمند، علاقه فراوانی به الکسا، در قیاس با دستیار گوگل یافته اند.

بیانیه مشترک آمازون و موتورولا، شامل اطلاعات زیادی نبود اما حال این سوال پیش آمده که آیا موبایل Moto G5 Plus (که آن نیز امروز رونمایی شد) برای اولین بار میزبان دستیار الکسا خواهد بود یا خیر. از آن جایی که موبایل Moto G5 قرار نیست در ایالات متحده عرضه گردد، مدل پلاس این موبایل میان رده گزینه محتمل تری تلقی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی