ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی نزدیک تر به مشخصات دوربین های ال جی جی 6

بالاخره پرچمدار ال جی از راه رسید و اکنون وقت بررسی اجزای مختلف به کار رفته در این موبایل است. از آنجایی که در سال های اخیر همواره دوربین، یکی از اصلی ترین بخش های ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۷

بالاخره پرچمدار ال جی از راه رسید و اکنون وقت بررسی اجزای مختلف به کار رفته در این موبایل است. از آنجایی که در سال های اخیر همواره دوربین، یکی از اصلی ترین بخش های موبایل های ال جی به شمار رفته، اکنون می خواهیم این قسمت را مورد بررسی قرار دهیم.

شرکت کره ای از سال گذشته شروع به استفاده از دوبین دوگانه در پرچمدار خود کرد و اتفاقاً بازخورد مثبت کاربران را در مورد دوربین دوگانه G5 دریافت کرد. سال پیش در جی 5،‌ از دو سنسور ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی استفاده شد. در برابر سنسور ۱۶ مگاپیکسلی یک لنز مرسوم قرار گرفت ولی سنسور ۸ مگاپیکسلی یک لنز واید دریافت کرد.

این بار ولی دوربین های اصلی جی 6 هر دو ۱۳ مگاپیکسلی با گام پیکسلی ۱.۱۲ میکرونی هستند اما مشخصات آنها اندکی از نسل قبلی متمایز است.  دوربین اصلی جی 6، از لنزی ۷۱ درجه ای استفاده می کند (که تقریبا به شکل استاندارد در همه موبایل ها به کار می رود) و از دیافراگم f/1.8 و همچنین لرزشیگر اپتیکال برخوردار است. این دوربین همچنین از PDAF (فوکوس فازی) نیز بهره می برد.

تا اینجای کار روی کاغذ، دوربین جی ۶ یک پسرفت به حساب می آید چرا که نسل قبلی پرچمدار ال جی از دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می برد. از سوی دیگر احتمالاً تا اینجای مطلب به دنبال یافتن عبارت «فوکوس لیزری» بوده اید اما از قرار معلوم خبری از این ویژگی هم در دوربین جی ۶ نیست.

دوربین دومی که در پشت محصول مورد بحث جای گرفته، دارای یک لنز واید است که می تواند تصاویری ۱۲۵ درجه ای را از محیط رو به روی خود ثبت کند. این لنز به دیافراگم f/2.4 مجهز بوده و خبری هم از لرزشگیر اپتیکال یا حتی فوکوس خودکار در آن نیست. البته برخی نیز معتقد هستند که به دلیل زاویه واید ۱۲۵ درجه ای، نیاز چندانی به فوکوس خودکار هم نبوده است. اینجا بیشتر انتقاد اصلی به دیافراگم وارد است که شاید نتواند نور کافی را به سنسور برساند.

دوربین جلو

اینجا هم خبر چندان هیجان انگیزی نیست. البته این دوربین می تواند تصاویری واید و ۱۰۰ درجه از محیط رو به روی خود ثبت کند که تحسین برانگیز است، اما سنسور ۵ مگاپیکسلی و همچنین دیافراگم f/2.2 برای یک پرچمدار در سال ۲۰۱۷ کمی نا امید کننده هستند.

در این میان خبری هم از لرزشگیر اپتیکال در دوربین جلوی جی 6 نیست، هر چند که این موضوع نمی تواند به عنوان یک ضعف مطرح شود اما در صورت وجود، قطعاً یکی از نقاط قوت محصول مورد بحث به حساب می آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • ADCFY
    ADCFY | ۸ اسفند ۱۳۹۵

    الان من اسم این متن رو چی بزارم
    این همه پرچمدار اومدن مگاپیکسلشون نسبت به قبل کمتر بود یعنی پسرفت؟؟
    دوربین اصلیش هم لرزشگیر اپتیکال و بسیاری از امکانات رو داره
    با یه نگاه سطحی به متن میشه فهمید اوج تعصب میباره.....???واقعا که...

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۸ اسفند ۱۳۹۵

    lg hm majboor tooye g6 az snapdragon 821 estefade kone choon samsung oomad hameye snapdragon haye 835 ro pish kharid kard baraye s8 lg hm dg natoonest begiratesh raft soraq e 821

    • Ali.T
      Ali.T | ۸ اسفند ۱۳۹۵

      خدا شفا بده
      انگار چیپست خیاره که تموم بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی