ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبلت گلکسی تب اس 3 معرفی شد؛ تلاش واضح سامسونگ برای رقابت با آیپد پرو

مدتی نه چندان دور و نه چندان نزدیک، سامسونگ به صورت سالانه چندین تبلت به بازار عرضه می کرد؛ اما آن روزها به سر آمده اند و کمپانی کره ای حالا وسواس بیشتری در عرضه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

مدتی نه چندان دور و نه چندان نزدیک، سامسونگ به صورت سالانه چندین تبلت به بازار عرضه می کرد؛ اما آن روزها به سر آمده اند و کمپانی کره ای حالا وسواس بیشتری در عرضه دیوایس های تبلت نشان می دهد. این کمپانی طی کنگره جهانی موبایل 2017، از سه محصول تازه رونمایی کرده که همگی آنها به نوبه خود می توانند برای مشتریان جذاب باشند.

دو عدد از تبلت های تازه سامسونگ، ویندوز 10 را به اجرا در می آورند، اما شاید مهم ترین محصول از میان سه دستگاه تازه، گلکسی تب اس 3 اندرویدی باشد. این تبلت 9.7 اینچی، دنباله رو مسیر تب اس 2 سال 2017 بوده و همان طراحی ظریف و باریک را به ارث برده است. اما این بار، تبلت پرچمدار سامسونگ از بدنه پشتی تمام شیشه ای بهره گرفته و شباهت بیشتری به اسمارت فون های سری گلکسی سامسونگ یافته.

نمایشگر امولد و 9.7 اینچی تبلت، رزولوشن 2048x1536 پیکسل را به نمایش می گذارد و از محتویات HDR پشتیبانی می کند. چیپست اسنپدراگون 820 کوالکام به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز سخت افزار قدرتمند تب اس 3 را تشکیل داده اند. پشتیبانی از کارت های حافظه تا سقف 256 گیگابایت هم مهیا شده و دستگاه به همراه 4 اسپیکر (ساخته AKG) به دست مشتریان می رسند.

از آنجایی که در سال 2017 میلادی، تبلت ها کارکردی به مراتب گسترده تر نسبت به تماشای ویدیو و مطالعه کتاب های الکترونیکی دارند، سامسونگ ویژگی های دیگری نیز برای تب اس 3 در نظر گرفته. در جعبه دستگاه، این بار قلم S Pen به چشم می خورد که شکلی بزرگ تر و قطورتر نسبت به S Pen موجود در دیگر تبلت های قدیمی تر سامسونگ دارد. قطر بخش بالایی استایلوس، به 0.7 میلی متر می رسد و قادر به شناسایی 4 هزار سطح فشار مختلف وارده است.

برخلاف سری موبایل ها و تبلت های نوت سامسونگ، تب اس 3 از فضایی برای قرار دادن قلم S Pen برخوردار نبوده و امکان اتصال مغناطیسی آن به بدنه دستگاه نیز مهیا نشده است. سامسونگ می گوید دقیقاً به همین خاطر است که تب اس 3، عضوی از خانواده نوت به حساب نمی آید؛ چرا که دیوایس های این سری همواره فضایی برای قرار دادن S Pen داشته اند.

قابلیت دیگری که البته انتخاب آن به خود کاربر سپرده شده، کیبوردی است که از طریق Pogo Pin به بخش پایینی تبلت متصل می گردد. مثل تمام نمونه های مشابه، نیازی به همگام سازی کیبورد با تبلت یا شارژ آن وجود ندارد و دقیقاً مانند کیبوردهای بلوتوث عمل می کند. کیبورد گلکسی تب اس 3، پلاستیکی است و تجربه بسیار لذتبخشی از تایپ فراهم می آورد.

در صورتی که خبرهای دنیای تکنولوژی را دنبال می کنید، قطعاً پی برده اید که تب اس 3 سامسونگ از لحاظ اندازه، تکنولوژی صدا و پشتیبانی از قلم و کیبورد شباهت زیادی به آپید پرو 9.7 اینچی اپل یافته است. مشخصاً سامسونگ به این دستگاه به چشم رقیبی جدی برای نخست کوچکتر آیپد پرو نگاه می کند و قصد دارد تجربه کاربری بهتری نسبت به همتای خود فراهم آورد.

با این همه، سامسونگ علاقه ای نسبت به صحبت درباره قیمت گذاری و تاریخ عرضه دستگاه نشان نداده است و باید تا انتشار اخبار رسمی منتظر باقی ماند. البته گفتنی است که بنابر لیست افشا شده در وب سایت خرده فروشی John Lewis، احتمالاً باید منتظر عرضه این تبلت با قیمت پایه 750 دلار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • only Nintendo
    only Nintendo | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    سامسونگ هرچه تلاش کنه توی زمینه تبلت به پای آیپد نمی رسه و اینو همه می دونن .همون پنجاه درصد آدمی که از بین تبلت داران آیپد دارن می دونن

  • aminhosseini
    aminhosseini | ۸ اسفند ۱۳۹۵

    ohhh la laaaaa

    • | ۸ اسفند ۱۳۹۵

      میگم قربون اون پاها ??

مطالب پیشنهادی