ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوآوی از P10 و P10 پلاس رونمایی کرد

هوآوی امروز در نشست مطبوعاتی خود در کنگره جهانی موبایل از دو تلفن هوشمند پرچمدار P10 و P10 پلاس پرده برداشت. موبایل کوچکتر دستگاهی است ۱۴۵ گرمی در حالی که نسخه پلاس وزنی برابر با ۱۶۵ گرم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۳

هوآوی امروز در نشست مطبوعاتی خود در کنگره جهانی موبایل از دو تلفن هوشمند پرچمدار P10 و P10 پلاس پرده برداشت. موبایل کوچکتر دستگاهی است ۱۴۵ گرمی در حالی که نسخه پلاس وزنی برابر با ۱۶۵ گرم دارد. علت وزن بیشتر نمونه پلاس، اندازه بزرگ تر آن و همچنین نمایشگر بزرگتری است که هوآوی در آن به کار گرفته.

نسخه استاندارد محصول مورد بحث به صفحه نمایشی ۵.۱ اینچی با رزولوشن تمام اچ دی تجهیز شده در حالی که مدل پلاس از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن 2K بهره می برد. لازم به اشاره است که هر دو موبایل از پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ روی شیشه نمایشگر بهره می برند.

چیپستی که هوآوی در پرچمدارهای جدیدش به کار گرفته از یک نوع بوده و «های سیلیکون کایرین ۹۶۰» نام دارد. این چیپست به یک پردارنده ۸ هسته ای مجهز شده و از چهار هسته کورتکس A73 و چهار هسته کورتکس A53 تشکیل گشته. در این میان نمونه استاندارد پی ۱۰ دارای ۴ گیگابایت رم است در حالی که نسخه پی ۱۰ پلاس، دارای دو نمونه خواهد بود که رم ۴ و ۶ گیگابایتی خواهند داشت.

حافظه داخلی نمونه استاندارد هم ۶۴ گیگابایتی ذکر گشته در حالی که نسخه پلاس، دارای نمونه های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی است و نسخه ای که از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برخوردار باشد، ۶ گیگابایت هم رم دارد.

هوآوی پس از تجربه موفقی که از همکاری با برند آلمانی «لایکا» داشت، یک بار دیگر با این شرکت همراه شده تا دوربینی در سطح عالی را به کاربرانش ارائه دهد. پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس از دوربین های یکسانی با اختلاف های جزیی بهره می برند؛ دوربین هایی دوگانه که باز هم مهر لایکا را به نمایش می کشند.

شرایط دوربین دوگانه در پشت دستگاه به این صورت است: یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور دوم ۲۰ مگاپیکسلی که تصاویر تک رنگ ثبت می کند. در این میان هوآوی می گوید که دیافراگم دوربین در پی ۱۰ پلاس f/1.8 است در حالی که در پی ۱۰ به f/2.2 می رسد. در نتیجه باید به راحتی انتظار داشت که نسخه پلاس، تصاویر بهتری ثبت کند. دوربین جلوی هر دو دستگاه هم ۸ مگاپیکسلی ذکر شده است.

نکته لازم به ذکر، حضور حالت «Portrait» در دوربین هر دو موبایل است. اگر به خاطر داشته باشید این ویژگی ابتدا در آیفون ۷ پلاس از راه رسید و حالا هوآوی این ویژگی را در اختیار کاربران موبایل های خود هم می گذارد. (در این حالت سوژه اصلی فوکوس می شود اما پس زمینه او، حالتی تار یا به اصطلاح بوکه به خود می گیرد؛ گویی تصویر با یک دوربین حرفه ای ثبت شده نه یک دوربین موبایل.)

شرکت چینی هوآوی برای P10 از باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری بهره گرفته در حالی که باتری P10 Plus به ۳۷۵۰ میلی آمپر می رسد. هوآوی همچنین خبر می دهد که هر دو موبایل به تکنولوژی «Huawei Super Charge» یا شارژ سریع هوآوی مجهز هستند. مشخصات این بخش هم هنوز به شکل کامل مطرح نشده و معلوم نیست که باتری هوآوی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس در چه مدت زمان کاملاً شارژ می شود. در این میان هوآوی هر دو دستگاه را نیز به رابط کاربری «اموشن» نسخه ۵.۱ مجهز کرده که دربرگیرنده اندروید ۷.۰ است.

هوآوی خبر می دهد که هر دو دستگاه در هشت رنگ عرضه می شوند اما نکته جالب دیگر، استفاده از یادگیری ماشینی در این موبایل هاست. به لطف الگوریتم یادگیری ماشینی که در پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس به کار رفته، اپلیکیشن ها ۲۰ درصد سریع تر گشوده و آماده به کار می شوند.

نکته قابل توجه دیگر، جا به جایی حسگر اثر انگشت از پشت دستگاه به جلوی آن است. باید دید هدف هوآوی از این تصمیم گیری چه بوده، آن هم در زمانی که به نظر می رسد اپل و سامسونگ می خواهند این حسگر را به پشت دستگاه منتقل کنند تا فضای بیشتری در اختیار نمایشگر قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • MR_Omidvar
    MR_Omidvar | ۲۷ اسفند ۱۳۹۵

    مقایسه تست سرعت HUAWEI P10 Vs Samsung S7

    https://www.youtube.com/watch?v=RCwrRstQt78
    نتیجه 48-12 به نفع Huawei p10
    ببینید چطوری پرچمدار هواوی گوشیه سامسونگو قورت میده اونم با قیمت خیلی مناسبتر نسبت به این گوشیای سامسونگ و اپل- البته در اصل باید زمانی که گوشی Samsung S8 اومد مقایسه بشه ولی گوشی ای با این ظرافت و زیبایی با این پردازنده فوق العاده و دوربین با کیفیت عالی و باطریه با ظرفیت بالا واقعا حرف نداره

  • MR_Omidvar
    MR_Omidvar | ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

    سلام. خواستم بگم گوشیای هواوی جدیدا نظیر نداره از هر نظر.
    خودم P9 دارم واقعا از هر نظر عالیه.باطریش اونقدر خوبه اگر استفاده معمولی کنید بیشتر از یه روزم دووم میاره.دوربینش خیلی خوبه. دوربین سلفیه P9 واقعا بهترین دوربین سلفیه دنیاس( از نظر میزان جذب نور).حسگر اثر انگشتش به قدری سریع هستش نظیر نداره.
    تنها ضعفی که گوشیم داره نبود شارژ سریع هستش که تو این گوشی جبران شده.تازه مدل P10 ضد آبم هستش و 4 تا گیرنده آنتن داره. اولین گوشی هستش که اینترنت 4.5G رو ساپورت میکنه.قوی ترین حسگر اثر انگشت رو داره . در حال حاضر قوی ترین چیپست رو هم رو گوشیه P10 و MATE 9 هستش
    دوربینای لایکا قیمتای خیلی بالایی داره . یه سری از دوربیناش 7 هزار دلار قیمتشه. لایکا یه برند لوکس ساخت آلمان هستش
    خواستم به اونایی که همیشه تو همه سایتا از برند هواوی بد میگن عرض کنم. ما تو کشور جهان سوم هستیم. کسایی که فقط چشمشون مارک گوشیو میبینه و تعصبی نظر میدن نظرشون سندیت نداره.
    هواوی کل زیر ساخت تجهیزات مخابراتی ایران و قسمت اعظم اروپا مارک هووای رووشه. اونم از دهه نود میلادی. گوشیای هواوی از نظر آنتن دهی نظیر ندارن. محبوب ترین برند سازنده محصولات اندرویدی در 5 بازار بزرگ اروپاست. 5 بازار عمده ذکر شده عبارتند از انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا.هوآوِی بزرگ‌ترین شرکت ارائه کننده سرویس‌های ارتباطی پس از پیشی گرفتن از اریکسون در سال ۲۰۱۲ در جهان است.
    هواویم تو صنعت خودش برند بزرگی هستش. حالا اینکه ما یه سری از ما ایرانیا اینقدر با تعصب درباره سامسونگ یا اپل صحبت میکنیم انگار شرکت پدریمونه یا اینکه یه مقدار از سهام شرکتشون واسه ماست :))) یا اینکه برمیگردیم به همون جهان سومی بودنمون
    وقتی یه شرکتی میون این همه برند رتبه سوم تو فروشو داره و مدیراش گفتن تا سال 2021 به فکر رتبه اول هستن یعنی کیفیت خوبی داره.
    حالا بدون تعصب تصمیم بگیرید موقع خریدن گوشی خواهشا. قضاوت با خودتون

  • Reza / M : R
    Reza / M : R | ۹ اسفند ۱۳۹۵

    خدایی قشنگ کلا ، فقط قسمت های بالا طراحی تمیزی داره ، کمی مانند آیفون شده

  • اسماعیل سیاحی
    اسماعیل سیاحی | ۹ اسفند ۱۳۹۵

    باید نسخه p9 معمولی رو quad HD می کردن.
    در ضمن یکم عجیبه که هم دکمه ناوبری رو توی نمایشگر آورده و هم دکمه هوم رو زیر نمایشگر...
    حسگر ارز انگشت همون پشت جاش بهتره...

  • sajjadi
    sajjadi | ۸ اسفند ۱۳۹۵

    گوشی فوقالعاده ایی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی