ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

4 دلیل برای آنکه ال جی جی 6 گزینه مناسبی برای شما است

پس از شکست ال جی با تلفن ماژولار G5، هیچ زمانی بهتر از کنگره جهانی موبایل 2017 نبود که کره ای ها اثبات کنند هنوز هم می توانند یک تلفن همراه درجه یک ساخته و ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۴

پس از شکست ال جی با تلفن ماژولار G5، هیچ زمانی بهتر از کنگره جهانی موبایل 2017 نبود که کره ای ها اثبات کنند هنوز هم می توانند یک تلفن همراه درجه یک ساخته و به بازار عرضه کنند.

G5 زیر سایه موفقیت رقبایش محو شد، اگرچه سال 2016 برای دیگر شرکت کره ای هم سال چندان درخشانی نبود ولی سامسونگ نسبت به ال جی عملکرد بسیار بهتری را به نمایش گذاشت.

حالا به جی 6 رسیده ایم و آنچه تاکنون دیده ایم بسیار جذاب و عالی به نظر می رسد. ایده موبایل ماژولار فراموش شده و یک نمایشگر بزرگ با نسبت تصویر مخصوص و البته حاشیه های اندک، حالا خاص ترین مشخصه های ظاهری جی 6 هستند.

مشخصه جالبی که شاید شما را به سمت خرید این موبایل سوق دهد، قیمت کمتر دستگاه در مقایسه با پرچمداران شرکت های دیگر نظیر سامسونگ است که همیشه نقطه قوت ال جی بوده اما مشخص نیست که جی 6 هم مثل سال های گذشته ارزان تر باشد یا خیر.

در ادامه این دلایل را با یکدیگر مرور می کنیم.

واقعا زیبا است

جی 6، احتمالا زیباترین پرچمدار ساخته شده توسط ال جی باشد. بدنه یک دست و لطیف آن با طراحی نرمی که دارد، احساس بسیار خوبی را به کاربر خود القا می کند.

این موبایل در رنگ های نقره ای، مشکی و سفید عرضه می شود اگرچه ورژن سفید رنگ فقط در کشورهای خاصی در دسترس است و همه جا نمی توان آن را خرید.

به طور کل، جی 6 نمایشگری 5.7 اینچی و بدون حاشیه دارد که تقریبا 80 درصد کل بدنه جلویی موبایل را به اشغال خود در آورده است و 20 درصد باقی مانده نیز در اختیار حواشی بالا و پایین موبایل است.

نمایشگر از کناره ها خمیدگی نرمی به سمت داخل دارد که موقع کار کردن و لمس کردن احساس خوبی را منتقل می کند.

با وجود 565 پیکسل در هر اینچ، نمایشگر بسیار شفاف بوده و می تواند نسبت تصویر 18:9 یا همان 2:1 که بارها مطرح شده را نمایش دهد. با توجه به اینکه اکثر تلفن های همراه 16:9 هستند، این نسبت تصویر واقعا منحصر به فرد است.

در واقع این نسبت به شما اجازه می دهد تا فیلم ها را با وضوح بهتری روی این نمایشگر ویژه تماشا کنید، نمایشگر کاملا از تصویر پر می شود و حواشی سیاه رنگ بالا و پایین نیز اصلا به وجود نمی آید.

می توانید آن را در آب فرو ببرید

اگرچه ال جی در سال 2014 گفته بود که تلفن های همراه ضد آب چندان مفید نیستند، اما گویا این شرکت کره ای نظر خود را عوض کرده. جی 6 اولین تلفن همراه ضد آب و ضد غبار ال جی است و این در حالی است که تقریبا تمام رقبای بزرگ این شرکت چنین قابلیتی را چندین سال پیش معرفی کرده بودند.

گواهی IP68 به این معنی است که می توانید موبایل را در عمق یک متری به مدت 30 دقیقه نگه دارید و مطمئن باشید که بلایی بر سر قطعات الکترونیکی موبایل تان نمی آید. بنابراین اگر موبایل تان در چاله آب یا گل و لای گوشه خیابان افتاد نگران نباشید. به راحتی می توان آن را شست و دوباره مثل روز اول از آن استفاده کرد.

قابلیت های جدید دوربین

درست مانند موبایل V20 و جی 5، پرچمدار تازه ال جی از دوربین اصلی دوگانه بهره می برد. اما این دوربین ها قرار نیست مانند موبایل آیفون 7 پلاس اپل به شما در ثبت تصاویری با افکت «بوکه» کمک کنند.

در عوض با استفاده از دوربین های جی 6 شما می توانید میان لنز استاندارد 13 مگاپیکسلی یا لنزی با زاویه عریض 120 درجه ای یکی را انتخاب کرده و تصاویری پر جزییات به ثبت برسانید.

اگر واقعاً به زاویه عریض اهمیت می دهید، دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی هم چنین قابلیتی را در اختیارتان می گذارد. البته هنوز باید منتظر ماند و دید که آیا این سنسور می تواند عملکردی بهتر از دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی پرچمدار سال گذشته ال جی از خود به جای بگذارد یا خیر.

یکی دیگر از ویژگی هایی که مسلماً توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب خواهد کرد، رابط کاربری تازه ای است که برای نمایش آخرین تصاویر به ثبت رسیده فراهم آمده است. ال جی همچنین اپلیکیشن جداگانه ای برای دوربین در نظر گرفته که با نام Square Camera شناخته می شود و با ابزارهای متعدد خود، کاربران حرفه ای اپلیکیشن هایی نظیر ایسنتاگرام را هدف قرار داده است.

نصب دستیار گوگل به صورت پیش فرض

گذشته از موبایل های پیکسل و پیکسل اکس ال گوگل، جی 6 ال جی تنها موبایلی است که تا به امروز به صورت پیش فرض به همراه دستیار دیجیتالی گوگل به بازار می آید. دستیار گوگل با استفاده از دیتابیس جستجوها و تشخیص صدای این کمپانی عمل می کند و می تواند به شما در یافتن پاسخ سوالات تان، تازه ترین اخبار یا نزدیک ترین مناطق مورد نیاز کمک کند.

در صورتی که در منزل خود از دیوایس های هوشمند نیز بهره می برید، امکان کنترل آنها از طریق دستیار گوگل مهیا خواهد بود؛ کارهایی نظیر کنترل میزان نور اتاق پذیرایی یا تنظیم دمای اتاق.

افرادی که برای مشخصات سخت افزاری اهمیت زیادی قائل هستند، مطمئناً متوجه خواهند شد جی 6 ال جی از چیپست اسنپدراگون 821 کوالکام بهره می برد؛ چیپستی که در موبایل های سال گذشته، مانند وان پلاس 3T و گوگل پیکسل جای گرفته است. در قیاس با اسنپدراگون 821، اسنپدراگون 835 به مراتب کوچکتر و سریع تر بوده و با سرعت بیشتری باتری موبایل را شارژ می کند.

در صورتی که واقعاً به دنبال دسترسی به آخرین دستاوردهای صنعت تکنولوژی نباشید، احتمالاً خرید موبایلی که از پردازنده سال گذشته بهره می برد چندان برایتان مهم نخواهد بود؛ خصوصاً با دانستن این موضوع که برتری اسنپدراگون 835 آنقدرها هم چشمگیر نیست.

روی کاغذ و در بنچمارک های مختلف، اسنپدراگون 835 امتیاز بیشتری نسبت به مدل پیشین دریافت می کند اما در دنیای واقعی، تشخیص تفاوت میان دو پردازنده چندان هم راحت نیست.

علاوه بر این، جی 6 از باتری غیرقابل تعویض بهره می برد؛ چرا که در این دوره و زمانه، مقاومت در برابر آب و باتری های قابل تعویض، چیزی نیست که به صورت همزمان در اختیار کاربران قرار بگیرد.

این موضوع شاید برای طرفداران ال جی اندکی ناامیدکننده باشد؛ زیرا این کمپانی کره ای یکی از معدود تولیدکنندگانی بود که کماکان موبایل هایش را با باتری قابل تعویض عرضه می کرد.

عدم امکان تعویض باتری در هر زمان، می تواند مایه یاس باشد؛ اما این مسئله هم باعث نمی شود تا از خیر سایر ویژگی های موبایل جذابی همچون جی 6 بگذریم. ال جی هم امیدوار است افزایش ظرفیت باتری و قابلیت شارژ وایرلس (که حتی به هنگام خیس بودن دستگاه کارایی خود را حفظ می کند) بتواند جای خالی باتری قابل تعویض را پر کند.

با ویژگی هایی تا این حد رقابتی و نمایشگری بزرگ که به راحتی در دست جای می گیرد، مشتریان احتمالی جی 6 می توانند با خیال راحت به سراغ جدیدترین پرچمدار کره ای ها بروند. جی 6 شاید به اندازه مدل پیشین جسورانه و سنت شکن نباشد، اما در مجموع موبایلی خوب است که هر مخاطب دیرپسندی را راضی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mohammad mehdi.E
    mohammad mehdi.E | ۸ اسفند ۱۳۹۵

    با اینکه قول دادم دیگه گوشی اندرویدی نگیرم ولی بعد از داشتن g2 و g3 و g4 دوباره وسوسه شدم الجی بگیرم?❤

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی