ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی عملکرد «یادگیری ماشین» در پرچمداران جدیدش را تشریح می کند

دو تلفن هوشمند جدید اکسپریا XZ Premium و اکسپریا XZs مجهز به یکی از آخرین فناوری های یادگیری ماشین در حوزه هوش مصنوعی هستند و قرار است تجربه کاربری بهتر برای مخاطبین به ارمغان بیاورند. به ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

دو تلفن هوشمند جدید اکسپریا XZ Premium و اکسپریا XZs مجهز به یکی از آخرین فناوری های یادگیری ماشین در حوزه هوش مصنوعی هستند و قرار است تجربه کاربری بهتر برای مخاطبین به ارمغان بیاورند.

به عبارت دیگر ژاپنی ها قصد دارند با اتکا بر دستاوردهای نوین هوش مصنوعی رایج در صنعت موبایل، استفاده و بهره مندی از اکسپریا را تسهیل کرده و الزام گشت و گذار در منوی تنظیمات و سایر موارد را به حداقل برسانند.

به گفته سونی یکی از زمینه های بهره وری از یادگیری ماشین در تلفن های همراه جدید اکسپریا، مدیریت هوشمند نور نمایشگر است؛ به نحوی که دیگر نیازی به Auto Brightness نخواهد بود و خود دستگاه به صورت اتوماتیک بسته به شرایط محیط، میزان مناسب نور تصویر را به کاربر پیشنهاد می دهد.

بستر دیگری از موبایل که سونی در آن از هوش مصنوعی استفاده کرده، پیش بینی عمر باتری است. طوری که میزان باقی مانده باتری به صورت دقیق تر و هوشمند به کاربر اطلاع رسانی می شود.

برای این منظور مکانیزم یادگیری ماشین موبایل از رویه استفاده روزمره کاربر نقشه برداری کرده و در مراحل مختلف آنها را دسته بندی می کند. در نتیجه با توجه به مصرف اپلیکیشن ها و کارکردهای متنوع، نتایجی به مراتب دقیق تر ارائه می نماید.

به علاوه سیستم مدیریت و افزایش طول عمر باتری Stamina Mode نیز به صورت هوشمندتر عمل نموده و هنگام روشن و خاموش شدن آن توسط کاربر را پیش بینی می کند.

بدون تردید این تفاسیر تنها بخش های کوچکی از عملکرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در موبایل های اکسپریا XZ Premium و اکسپریا XZs خواهند بود و به همین سبب سونی وعده داده قابلیت های بیشتری در آپدیت های آینده فراهم می شوند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Behtash
    Behtash | ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

    درسته به نظر خیلی ها این کارارو میشه با یه سنسور انجام داد ولی سنسور نمیتونه حالت های قبلی رو در جایی ذخیره کنه و تحلیل داده کنه . ماشین لرنینگ تازه اول راه هست و این موارد خیلی موارد پیش پا افتاده ای هست ولی بدون شک هر چیزی رو باید از یه جای شروع کرد

  • محمد
    محمد | ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

    ممنون سوتی ?????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی