ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکسپریا XZs از نظر ابعاد در مقابل رقیبان چگونه عمل می کند؟

سونی که با دستی پر به کنگره جهانی موبایل بارسلون آمده بود از چهار موبایل هوشمند اندرویدی رونمایی کرد که از نظر طراحی شباهت بسیار زیادی به نسل گذشته داشتند. در این بین اکسپریا XZs ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

سونی که با دستی پر به کنگره جهانی موبایل بارسلون آمده بود از چهار موبایل هوشمند اندرویدی رونمایی کرد که از نظر طراحی شباهت بسیار زیادی به نسل گذشته داشتند.

در این بین اکسپریا XZs که کوچکترین عضو از تلفن های همراه جدید سونی است کاملاً مشابه با اکسپریا XZ معرفی شده در سال گذشته بوده و دارای ابعاد 146 در 72 در 8.1 میلیمتر است که برای یک اسمارت فون اندازه ای متوسط است. اما شاید تمایل داشته باشد که بدانید XZs از منظر طراحی در مقابل رقبا چگونه عمل می کند.

گوگل پیکسل یک تلفن همراه حجیم در کلاس بندی خود بوده اما با این حال اکسپریا XZs نسبت به آن کمی بزرگتر است که با توجه به اندازه نمایشگر 5 اینچی پیکسل و 5.2 اینچی در اکسپریا XZs اختلاف ابعاد یاد شده منطقی به نظر می رسد.

گفتنی است همین اتفاق در مقایسه با گلکسی S7 با پنل 5.1 اینچی افتاده و پرچمدار حال حاضر سامسونگ با اختلاف کمی کوچکتر بوده و دارای وزن کمتری است.

در مقایسه اکسپریا XZs با آیفون 7 دارای نمایشگر 4.7 اینچی نیز ابعاد آیفون بسیار کوچکتر است که مسلماً با توجه به اندازه صفحه نمایش نباید انتظار دیگری نیز می داشت.

اما زمانی که اکسپریا XZs در مقایسه شانه به شانه با ال جی جی 5 قرار می گیرد، ملاحظه می کنیم ابعاد بزرگتر و حاشیه های کمتر باعث شده تا LG بتواند نمایشگر بزرگتری را در بدنه G5 جای دهد.

لازم به ذکر است در هنگام مقایسه با اچ تی سی 10 مشاهده می کنیم که هر دو گجت ابعاد تقریباً یکسانی داشته اما گوشه های تیز بدنه اکسپریا XZs می تواند باعث گمراهی بیننده شده و ابعاد آن را کمی بزرگتر نشان دهد. همین اتفاق در مقایسه با هواوی P9 نیز افتاده و هر دو اسمارت فون دارای ابعادی مشابه با اختلاف ناچیز 1 میلیمتری در هر سمت هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali kjh
    Ali kjh | ۹ اسفند ۱۳۹۵

    گوشیهای جدید سونی عالین همه چیزشون خوبه.
    فقط این مشکل آزاد راه بالا و پایین صفحه رو حل کنه ممنونش میشم!

  • arminkhaghani
    arminkhaghani | ۹ اسفند ۱۳۹۵

    واقعا سونی کی میخواد درست گوشی بزنه این چه حاشیه 1متری بالا پایینشه یعنی یک مسئول ناظر طراحی ندارن

مطالب پیشنهادی