ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش یک میلیون واحدی هدست پلی استیشن وی آر در کمتر از شش ماه

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن [بررسی دیجیاتو] از زمان عرضه طی ماه های پایانی سال 2016 میلادی، به سختی در بازار جهانی قابل تهیه بوده است. این سخت افزار جانبی برای کنسول پلی استیشن 4، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۰:۵۰

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن [بررسی دیجیاتو] از زمان عرضه طی ماه های پایانی سال 2016 میلادی، به سختی در بازار جهانی قابل تهیه بوده است. این سخت افزار جانبی برای کنسول پلی استیشن 4، با هدف آوردن تکنولوژی گران قیمت واقعیت مجازی به دست عامه مردم ساخته شد و به نظر می رسد که سونی در تحقق اهداف خود موفق بوده است؛ زیرا با وجود ناکامی نسبی سونی در تولید واحدهای مورد تقاضا در بازار، آمار فروش پلی استیشن وی آر به حدود یک میلیون واحد رسیده است.

طی مصاحبه ای تازه میان نیویورک تایمز و اندرو هاوس، مدیرعامل واحد سرگرمی های تعاملی جهانی سونی، وی می گوید که سونی در تخمین تقاضا برای پلی استیشن وی آر بیش از حد محتاطانه عمل کرد و همین موضوع سبب شد تا بسیاری از خریداران احتمالی برای افزایش موجودی خرده فروشی ها منتظر بمانند یا به سراغ بازار دست دوم بروند.

هدف ابتدایی سونی در قبال پلی استیشن وی آر، فروش یک میلیون واحدی آن تا اواسط ماه آوریل سال جاری میلادی بود؛ یعنی درست شش ماه بعد از عرضه سخت افزار به بازار. اما به نظر می رسد که عملکرد این هدست بهتر از پیش بینی های کمپانی ژاپنی بوده و در ماه آوریل باید منتظر افزایش واحدهای پلی استیشن وی آر در بازار بود.

از مهم ترین دلایل موفقیت پلی استیشن وی آر، می توان به فروش 57.1 میلیون واحدی پلی استیشن 4 (بنابر آخرین گزارش مالی سونی) و نیز قیمت رقابتی تر هدست نسبت به رقبایی چون آکیلس ریفت و HTC Vive اشاره کرد.

گفتنی است که دو هدست ریفت و Vive، هر دو قیمتی 600 و 800 دلاری داشته و برای اجرای اپلیکیشن های آنها نیز نیازمند کامپیوتری خانگی به ارزش 1000 هستید. البته قیمت کمتر، به معنای کیفیت پایین تر برای بازی های پلی استیشن وی آر بوده است؛ مسئله ای که احتمالاً برای خریداران ابتدایی واقعیت مجازی اهمیت چندانی ندارد.

در مجموع، فروش یک میلیون واحدی طی بازه ای کمتر از شش ماه، موفقیتی چشمگیر برای کمپانی سونی به شمار می رود و از سوی دیگر، می تواند بر تضمین آینده تکنولوژی واقعیت مجازی تاثیرگذار باشد. هرچه مشتریان بیشتری نسبت به خرید هدست های واقعیت مجازی اقدام کنند، تمایل جمعی بیشتری نسبت به این تکنولوژی به وجود آمده و توسعه دهندگان مجبور به عرضه محتویات با کیفیت تر می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی