ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت اپل به جایگذاری سنسور اثر انگشت در نمایشگر آیفون 8 اشاره دارد

اپل تاکنون انواع مختلفی از پتنت های مرتبط با حسگر اثر انگشت در نقاط مختلف یک موبایل را به ثبت رسانیده و حالا جدیدترین تاییدیه آنها به درج سنسور مورد بحث در عمق صفحه نمایش ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۸

اپل تاکنون انواع مختلفی از پتنت های مرتبط با حسگر اثر انگشت در نقاط مختلف یک موبایل را به ثبت رسانیده و حالا جدیدترین تاییدیه آنها به درج سنسور مورد بحث در عمق صفحه نمایش اشاره دارد.

تاریخ پتنت اخیر اپل در سازمان علامت تجاری و پتنت ایالات متحده آمریکا به زمانی از سال 2015 بر می گردد و تاکنون چند بار به روز رسانی شده تا اینکه نهایتاً مورد تایید قرار گرفته است.

اما نکته جالب توجه این پتنت جایی است که ضمن حذف الزام حضور تاچ آیدی جداگانه، جزئیات اسناد از چگونگی فراهم شدن تجربه ای یکپارچه و روان برای کاربر را تشریح می نماید.

از آنجایی که سنسور اثر انگشت در بطن نمایشگر جایگذاری شده می تواند به تسریع فرآیند تایید هویت کاربر، به خصوص زمانی که مشغول کار با اپلیکیشن دیگری است کمک کند. به عبارت دیگر هنگامی که فعالیتی نیاز به دریافت تاییدیه دارد نیازی به رجوع به دکمه ای جداگانه نیست و سیستم به صورت خودکار هویت را طی لمس نمایشگر شناسایی می نماید.

این عبارت به صورت مستقیم کاربردهای چنین سیستمی در مراحل تایید هویت اپلیکیشن هایی مانند اپ استور یا پرداخت های دیجیتالی را نشان می دهد، اما یقیناً می توان آن را به صفحه قفل اصلی دستگاه نیز بسط داد.

طوری که به عنوان مثال کاربر با دو بار کلیک کردن روی صفحه نمایش (مشابه با برخی از دیوایس های اندرویدی)، نه فقط تصویر را روشن می کند بلکه قفل موبایل نیز باز می شود.

گفتنی است اپل احتمالاً می خواهد به مناسبت تولد ده سالگی آیفون، موبایل سال آینده اش را با تحولاتی اساسی روانه بازار کند و یکی از محتمل ترین آنها استفاده از پنل نمایشگر OLED (و خمیده) به شمار می رود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

    کار میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی