ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی دقیق تر به مشخصات Pinecone Surge S1، نخستین چیپست خانگی شیائومی

همان طور که اطلاع یافتید، شیائومی امروز از موبایل Mi 5c رونمایی کرد که نخستین محصول این کمپانی مجهز به چیپست اختصاصی آنها یعنی Surge S1 از خانواده Pinecone به شمار می رود. با این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

همان طور که اطلاع یافتید، شیائومی امروز از موبایل Mi 5c رونمایی کرد که نخستین محصول این کمپانی مجهز به چیپست اختصاصی آنها یعنی Surge S1 از خانواده Pinecone به شمار می رود. با این حساب، این کمپانی چینی نیز به جمع اپل، سامسونگ و هوآوی پیوست، شرکت هایی که محصولاتی با چیپست خودشان را عرضه می کنند.

«لی جون» مدیر عامل شیائومی اظهار داشت:

توانایی توسعه و ساخت چیپست، یکی از گام های اساسی برای تمامی سازندگان موبایل به شمار می رود. شیائومی با این اقدام، روند توسعه را هموار ساخته و می توانیم به وعده خود در مورد نوآوری مستمر جامه عمل بپوشانیم.

چیپست پاینکُن سرج اس 1 (Pinecone Surge S1) به پردازنده 8 هسته ای 64 بیتی مجهز است، که چهار هسته Cortex A53 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز به اجرای عملیات سنگین اختصاص دارند، و چهار هسته کم مصرف Cortex A53 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز نیز کارهای سبک تر را انجام می دهند.

شیائومی تصمیم گرفته از معماری آشنای big.LITTLE برای این SoC استفاده کند که بر اساس فرایند تولید 28 نانومتری +HPC تولید می شود. عملیات پردازش گرافیکی در این چیپ مجتمع هم بر عهده Mali-T860 MP4 طراحی شده توسط کمپانی آرم قرار گرفته.

این چیپ به مودم Cat. 4 LTE مجهز شده، و از حافظه رَم دوکاناله با فرکانس 933 مگاهرتز و از نوع LPDDR3 نیز پشتیبانی می کند، ضمن اینکه با جدیدترین استاندارد Vulkan سازگار است. از جمله مشخصات دیگر Surge S1 می توان به پشتیبانی از 32bit DSP و VoLTE با سمپلینگ 16 کیلوهرتز برای کیفیت صدای هرچه بیشتر اشاره کرد.

سیستم پردازش سیگنال تصویری دوگانه (dual ISP) چهارده بیتی در این چیپ تا 150 درصد افزایش حساسیت و کاهش نویز را به ارمغان می آورد که باعث بهبود نوردهی و جزئیات در تصویر نهایی خواهد شد. شیائومی همچنین لایه امنیتی اختصاصی خود را نیز در این سخت افزار پیاده سازی کرده و می گوید این لایه، قابلیت ارتقاء نیز دارد.

چیپست Surge S1 از نمایشگرهایی با حداکثر رزولوشن 1600×2560 پیکسل پشتیبانی می کند، و سازنده ادعا می کند عملکرد کلی آن از چیپ مجتمع هم رده اش یعنی اسنپدراگون 625 بهتر است. با این حساب، Surge S1 را می توان سخت افزاری میان رده از این کمپانی چینی دانست، که البته هنوز نسبت به عملکرد آن مطمئن نیستیم.

با این حال کمپانی مورد بحث باید فکری به حال پرچمداران خود نیز بکند و در آینده چیپستی را برای رقابت با اسنپدراگون 835 کوالکام، اگزینوس سری 9 سامسونگ، هلیو X30 مدیاتک و کایرین 960 هوآوی عرضه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • tagezade
    tagezade | ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

    زنده باد بشر زنده باد نو اوری

  • امیر
    امیر | ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

    این حجم از پیشرفت بی سابقست...

مطالب پیشنهادی