ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی Ballz؛ طعم دروغین کچاپ

شاید مهمترین المان موفقیت بازی های Ketchapp «الهام» از بقیه عناوین اسمارت فون ها باشد ولی بزرگترین انتقاد بازیکن ها از ساخته هایشان هم همین است. فرانسوی ها تقریبا برای تمام ساخته های خود از ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

شاید مهمترین المان موفقیت بازی های Ketchapp «الهام» از بقیه عناوین اسمارت فون ها باشد ولی بزرگترین انتقاد بازیکن ها از ساخته هایشان هم همین است. فرانسوی ها تقریبا برای تمام ساخته های خود از مکانیزم های گیم پلی اپلیکیشن های معروف کمک گرفته و با کاهش پیچیدگی های آن ها، سعی می کنند یک تجربه به مراتب ساده و نسبتا متفاوت را به بازیکن ها هدیه بدهند.

Risky Road ،2048 ،Ketchapp Basketball و ده ها نمونه گوناگون که همگی از این دسته هستند. اما نکته اینجاست فرمولی که این کمپانی برای توسعه عناوینش استفاده می کند جذابیت گذشته را نداشته و همین مسئله هم موجب شده تا بازی های کنونی آن ها هیچگاه رنگ موفقیت های قدیم را به چشم نبینند. بنابراین به بهانه بررسی یکی از آخرین ساخته های آن ها، می خواهیم نگاهی به چرایی این حرف ها بیاندازیم.

همان چند ثانیه ابتدایی برای تجربه Ballz کافیست تا این اپلیکیشن را یکی از بازی های الهام گرفته از BBTAN بنامید. همانند ساخته محبوب استودیوی 111% اینجا هم شما باید با استفاده از توپ ها، جسم هایی که می بینید را از بین ببرید. برای درک مکانیزم های Ballz، به اسکرین شات بالا نگاه کنید؛ با کمک سوایپ انگشتان، توپ پرتاب شده و یک ضربه به جسم هم مساوی با کاهش عدد جسم خواهد بود.

به عنوان نمونه یکی از اجسام رقم 5 را داشته و بنابراین توپ ها باید 5 مرتبه به آن ها اثبات کنند. متاسفانه Ballz بزرگترین ضربه را از سادگی مکانیزم ها دریافت نموده است؛ المانی که روزگاری از جذاب ترین بخش های عناوین Ketchapp بود و حالا آن را می توانیم بلای جان عناوین فرانسوی ها ببینیم. BBTAN جدا از افزایش چالش درست، گاهی اوقات آیتم هایی هم به شما می داد که با آن ها می توانستید امتیازات زیادی به دست بیاورید.

اشتباه نکنید؛ Ballz عنوانی جذاب بوده و همانند بقیه بازی های Ketchapp شما را چند ساعت شما را سرگرم می کند ولی مسئله اینجاست که توسعه دهنده به خوبی از پتانسیل های این اپلیکیشن استفاده نکرده است.

Ballz از این المان ها نداشته و هنگام تجربه آن، تنها تعداد توپ ها افزایش یافته یا سکه هایی به دست می آورید که عملا کارایی چندانی ندارند. جدا از سادگی نادرست مکانیزم ها، سختی اپلیکیشن هم به هیچوجه منطقی نیست. بعد از پرتاب ها، اجسام یک پله پایین آمده و پشتبند آن جسم هایی با ارقام بزرگ به وجود می آیند. دقیقا عکس BBTAN، رقم جسم های جدید هیچگونه سنخیتی با قبلی ها نداشته و ناگهان شاهد عددهای بزرگی هستید.

تمام این حرف ها را زدیم و Ballz را بهانه گرفتیم تا به یک جمله برسیم؛ الهام یا سادگی مکانیزم های بازی های Ketchapp نقطه ضعف آن ها نیست. بلکه کمبود المان های جذاب و کافی مشکلاتی را برای ساخته های فرانسوی ها به وجود آورده است. جالب اینجاست خود آن ها با بازی هایی همانند Ketchapp Basketball به این «گستردگی» توجه داشته اند اما حالا، بعضا آن را نمیبینیم.

Ballz

Ballz

سازنده: Ketchapp قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 141 / 15.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

    بازی های کمپانی 111 درصد به هیچ عنوان حتی نزدیک کچ اپ نمی شند ..واقعا از لحاظ گرافیکی اسف باز هست ..بازیهای 111 ..درسته گیم پلی مهمه ولی گرافیک هم باید کمی دلنشین باشه که ادم بتونه بازی کنه

مطالب پیشنهادی