ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ماجراهای تازه پژو؛ از رونمایی کانسپت Instinct در بارسلونا تا بازگشت به آمریکا

کنگره جهانی موبایل یا MWC امسال در کنار جدیدترین گجت های ارتباطی، میزبان یک خودروی کانسپت از کمپانی فرانسوی پژو بود. این خودرو که Instinct نام دارد، چند روز پیش تصاویر آن اشتباها در سایت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

کنگره جهانی موبایل یا MWC امسال در کنار جدیدترین گجت های ارتباطی، میزبان یک خودروی کانسپت از کمپانی فرانسوی پژو بود. این خودرو که Instinct نام دارد، چند روز پیش تصاویر آن اشتباها در سایت نمایشگاه ژنو آپلود شده و به نوعی طراحی آن قبل از رونمایی رسمی لو رفت.

آخرین ساخته فرانسوی ها از طراحی زیبایی برخوردار بوده و به فناوری خودران مجهز شده است. برای به حرکت درآوردن این خودرو، پژو یک پیشرانه هیبریدی 300 اسب بخاری در نظر گرفته و امکان رانندگی در هر دو حالت خودران و دستی وجود دارد.

رونمایی از کانسپت Instinct در MWC چندان هم بی ارتباط با گجت های به کار رفته در آن نیست؛ چرا که این خودرو از طریق سرویس ابری سامسونگ Artik به پلت فرم اینترنت اشیا متصل می شود.

با استفاده از این قابلیت کاربر (راننده) می تواند Instinct را با تلفن همراه خود همگام سازی نموده و تنظیمات شخصی دلخواه را ذخیره کند. بعد از این کار هر بار که کاربر سوار اتومبیل شود، تنظیمات ذخیره شده به صورت خودکار اعمال می شوند.

طبق گفته های کمپانی پژو، این خودروی کانسپت می تواند خستگی ناشی از یک روز کاری سخت یا تمرین باشگاهی را تشخیص داده و برای آسایش و راحتی مالک خود وارد حالت "رانندگی خودکار نرم" شود.

اگر چه پژو قصد تولید کانسپت Instinct را ندارد، اما طراحی ظاهری آن می تواند پیش نمایشی از محصولات آتی این کمپانی فرانسوی باشد.

نمایش یک خودرو مفهومی در کنگره جهانی موبایل تنها خبر جالب از برند پژو ظرف روزهای اخیر نبوده است، چرا که این کمپانی قصد دارد بعد از دو دهه، از ماه آوریل دوباره به آمریکا باز گردد؛ اما نه با اتومبیل های خود، بلکه با یک سرویس به اشتراک گذاری خودرو.

گروه پژو-سیتروئن اعلام کرده که با یک شرکت بیمه اصالتا فرانسوی همکاری نموده و 16 میلیون دلار برای توسعه سرویس TravelCar اختصاص خواهد داد.

این سرویس به اشتراک گذاری خودرو از سال 2012 در فرانسه فعالیت داشته و کار خود را در آمریکا از ماه آوریل و در فرودگاه های لس آنجلس و سان فرانسیسکو آغاز خواهد کرد.

ممکن است این حرکت در راستای احیای برند فراموش شده پژو در آمریکا انجام شود و رفته رفته زمینه بازگشت این کمپانی به بازار پر رقابت ایالات متحده را فراهم آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • daneshju
    daneshju | ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

    از معدود شرکتاییه که کانسپتاش واقعا طراحی خوبی دارن و رو اصولن، مثل بنز، خیلیای دیگه ادای کانسپتو درمیارن با یه طرح فضایی زشت!!

مطالب پیشنهادی