ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کوپه 600 اسب بخاری با دوام؛ محصولی دوست داشتنی از لکسوس

لکسوس (با تلفظ صحیح تر لکسس) LC یکی از جدیدترین محصولات کمپانی لوکس ساز ژاپنی است که بر روی کانسپت LF-LC شکل گرفته و در واقع نسخه تولیدی آن به شمار می رود. این کوپه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

لکسوس (با تلفظ صحیح تر لکسس) LC یکی از جدیدترین محصولات کمپانی لوکس ساز ژاپنی است که بر روی کانسپت LF-LC شکل گرفته و در واقع نسخه تولیدی آن به شمار می رود.

این کوپه فست بک که جانشین خودروی نه چندان موفق SC شده، از طراحی بسیار جسورانه و هیجان انگیزی برخوردار بوده و با دو پیشرانه معمولی و هیبریدی به قدرت 467 و 354 اسب بخار قابل انتخاب است.

اخیرا یکی از مقامات لکسس که خواسته نامش فاش نشود در مصاحبه ای با کار اند درایور گفته این کمپانی قصد دارد نسخه LC F را با پیشرانه ای قدرتمندتر در نمایشگاه اتومبیل توکیو در ماه اکتبر معرفی کند. بنا به گفته های این شخص قیمت این نسخه دو برابر LC 500 که 92,995 دلار قیمت خورده، خواهد بود و از سال آینده وارد خیابان ها می شود.

این فرد مطلع در مصاحبه خود ادعا کرده که LC F با هیچ یک از دو موتور قبلی – 5 لیتری V8 برای LC 500 و 3.5 لیتری V6 برای LC 500h – ارائه نمی شود، بلکه برای آن یک موتور جدید 4 لیتری V8 توئین توربو در نظر گرفته شده است. طبق صحبت های وی، این موتور توانایی تولید 600 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ بنابراین خروجی آن قابل مقایسه با دو موتور قبلی نبوده و بسیار بیشتر از آنهاست. وظیفه انتقال قدرت را نیز همان گیربکس 10 سرعته خودکار به کار رفته در LC500 بر عهده خواهد گرفت.

در کنار ارتقای پیشرانه، LC F ظاهر خشن تری پیدا کرده و به هود کاپوت، مجراهای خنک کننده ترمز و باله ثابت عقب مجهز خواهد شد. آنطور که توصیفات این فرد مطلع نشان می دهد، LC F در استایل ظاهری خود، عناصری را از نسخه Super GT قرض خواهد گرفت.

البته در مقایسه این دو، نسخه خیابانی قطعا ظاهر به مراتب آرام تری خواهد داشت. به جای کالیپرهای ترمز 4 پیستون استاندارد نیز، احتمالا از نمونه 6 پیستونه استفاده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • رامین آزر
    رامین آزر | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

    حیف که فقط دوسش دارم ولی پولشو ندارم.
    من کارمند حقوق چند سالو باید جمع کنم تا یدونه پراید بخرم.حالا این لکسوس دوست داشتنی که جای خود دارد.
    پس باید گفت افسوس و صد افسوس بر این خاک گرانقدر...

  • IT informer
    IT informer | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

    توی کشورهای توسعه یافته یا همون ترکیه داغون درامد زیر ۵۰۰۰ دلار نیست و طرف میتونه دوساله اینو بخره.این تو ایران(اگه بزارن بیاد اونم با حجم موتور ۴۰۰۰) بالای یه میلیارد پولشه.روزای روشن خداحافظ

  • ناصر
    ناصر | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

    بسیار زیبا و قدرتمند

مطالب پیشنهادی