ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادگاه تاریخی مدیر عامل سامسونگ نوزدهم اسفند ماه برگزار می گردد

پارک یونگ-سو، دادستان ویژه کره جنوبی اعلام کرده که دادگاه تاریخی لی جائه-یونگ، پسر مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس و نائب رئیس این شرکت در تاریخ نوزدهم اسفند برگزار خواهد شد. به عقیده پارک این دادگاه می تواند به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۷:۲۱

پارک یونگ-سو، دادستان ویژه کره جنوبی اعلام کرده که دادگاه تاریخی لی جائه-یونگ، پسر مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس و نائب رئیس این شرکت در تاریخ نوزدهم اسفند برگزار خواهد شد. به عقیده پارک این دادگاه می تواند به «دادگاه قرن» تبدیل شود، چرا که طی آن دنیا شاهد محاکمه یکی از قدرتمندترین بیزنس من های شرق آسیا خواهد بود.

دادگاه آقای لی که هفته آینده برگزار می شود، حول محور اتهاماتی نظیر اختلاس و رشوه دهی اوست و به دیگر اتهامات وارده در جلسات بعدی پرداخته خواهد شد. همان طور که در خبرها خوانده بودید، لی در ماه فوریه به دستور دادستانی ویژه کره جنوبی دستگیر شد، و از آن زمان تا برگزاری جلسه محاکمه اش پشت میله های زندان به سر می برد.

دستگیری بالاترین مقام اجرایی سامسونگ الکترونیکس در پی فساد مالی بسیار گسترده ای اتفاق افتاد که شوک ناشی از آن ماه هاست که کره جنوبی را به لرزه انداخته است. بازرسان پرونده لی می گویند که وی در سال 2015، رشوه ای بالغ بر 37 میلیون دلار به سازمان های وابسته به رئیس جمهور کره جنوبی پرداخت کرده تا بتواند حمایت او جهت ادغام دو شرکت هولدینگ گروه سامسونگ را جلب کند.

این ادغام سبب می شد تا خانواده لی، کنترل بیشتری روی سامسونگ پیدا کنند. لی جائه-یونگ و کمپانی سامسونگ اگر چه کلیه اتهامات وارده توسط دفتر بازپرس ویژه را تکذیب کردند، اما به انجام این معامله 37 میلیون دلاری اعتراف نمودند. البته لی همچنان مدعی است که مجبور به پرداخت این مبلغ شده است.

مطابق روند قانونی، دادگاه آقای لی سه ماه به طول خواهد انجامید. مضاف بر این، دادگاه قانون اساسی کره جنوبی حکمی را در مورد تصمیم پارلمان این کشور جهت استیضاح رئیس جمهور پارک صادر خواهد نمود. در انتها بد نیست بدانید که پس از این رسوایی، گروه سامسونگ اعلام کرده که به زودی تشکیلات سازمانی خود را بهسازی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • behzad
    behzad | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

    خیلی جالبه یکی این جا اندازه 700 میلیارد دلار فقط گم کرد??? برا خودشم داره میگرده

  • مهدی
    مهدی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

    حالا سام فنا بگن سونی حاشیه زیاد داره!

  • ناصر
    ناصر | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

    بعضیا باید بخندن بعضیا باید گریه کنن واسی رییس سامی جون

  • | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

    پخش زنده بزارید با پاپ کرن بشینیم نگاه کنیم بخندیم

مطالب پیشنهادی