ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگاهی که برای جابز حکم سرگرمی را داشت، به لیست از رده خارج شده های اپل پیوست

کمپانی اپل به تازگی لیست محصولات از رده خارج شده خود که دیگر سرویس تازه ای دریافت نمی کنند را به روزرسانی کرده و نسل دوم ست تاپ باکس اپل تی وی را نیز به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

کمپانی اپل به تازگی لیست محصولات از رده خارج شده خود که دیگر سرویس تازه ای دریافت نمی کنند را به روزرسانی کرده و نسل دوم ست تاپ باکس اپل تی وی را نیز به آن افزوده است.

این دستگاه، برای نخستین بار طی سال 2010 میلادی به بازار عرضه شد و امکان استریم محتوا از آیتونز و نیز برخی شرکای اپل مانند نت فلیکس را فراهم می آورد. در سال 2012، نسل دوم اپل تی وی جای خود را به نسل سوم داد؛ اما این دستگاه تازه به جز بهره گیری از پردازنده سریع تر، تفاوت چندانی با مدل قبلی نداشت.

اپل در حال حاضر به فروش نسل چهارم اپل تی وی می پردازد که این بار امکان نصب اپلیکیشن هایی را از اپ استور tvOS اپل مهیا می سازد. ضمناً در شایعات شنیده می شود که این کمپانی، مشغول توسعه نسل پنجم ست تاپ باکس خود نیز بوده و امکان عرضه آن در ماه های پایانی سال جاری میلادی وجود دارد.

جالب است بدانید که سه ماه پیش از عرضه نسل دوم اپل تی وی، استیو جابز، مدیر عامل وقت اپل طی مصاحبه ای تمام سری محصولات اپل تی وی را نوعی «سرگرمی» برای کمپانی خود نامید. این سخن جالب جابز، کماکان تاثیر خود را حفظ کرده و با وجود تلاش های جاه طلبانه اپل برای ورود به حوزه تلویزیون طی سال های اخیر، باز هم مردم به چشم سرگرمی ای برای اپل به اپل تی وی نگاه می کنند.

جابر در بخشی از سخنان خود گفت:

تنها راه برای تغییر تلویزیون ها این است که شما به مرحله اول بازگردید، ست تاپ باکس را باز کنید، از ابتدا به همراه رابط کاربری تازه ای با قابلیت های مختلف طراحی اش کنید و کاری کنید که مشتریان نسبت به خرید آن ترغیب شوند. و در حال حاضر، هیچ راهی برای انجام دادن این کار وجود ندارد.

مشاهده اینکه اپل از زمان مدیریت استیو جابز تا چه حد دچار دگرگونی شده بسیار جالب است. اپل حالا استراتژی های متفاوتی را دنبال می کند و اپل تی وی را به پلتفرمی برای اپلیکیشن ها تبدیل کرده و تولیدکنندگان محتوا را به امضای قراردادهای انحصاری تشویق می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی