ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ژاپن می خواهد تا سال 2030، از هر 5 اتومبیل یکی از آنها خودران باشد

وزارت اقتصاد، مبادله و صنعت ژاپن می خواهد که تا سال 2030 میلادی، به ازای هر 5 اتومبیل در خاک این کشور، یکی از آنها از قابلیت های خودران بهره مند باشد. در حال حاضر، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

وزارت اقتصاد، مبادله و صنعت ژاپن می خواهد که تا سال 2030 میلادی، به ازای هر 5 اتومبیل در خاک این کشور، یکی از آنها از قابلیت های خودران بهره مند باشد. در حال حاضر، تولیدکنندگان ژاپنی از همین حالا کار روی اتومبیل های خودران را آ؛از کرده اند و بنابر گزارش ها، دولت توکیو هم برای یاری رسانی به آنها آماده شده است.

وب سایت DigiTimes در گزارش می گوید که دولت ژاپن به زودی جواز حضور آزمایشی اتومبیل های خودران را در اماکن عمومی صادر خواهد کرد. اگرچه دولت قصد دارد این جواز را طی سال جاری میلادی صادر کند، اما هنوز تاریخ دقیقی برای آغاز فرآیند آن مشخص نشده است.

در همین راستا، وزارت مورد اشاره امیدوار است که بتواند تولیدکنندگان را به ابداعات بیشتر ترغیب کند و از سوی دیگر، امکان راه اندازی شبکه ای از سرویس های تاکسی رانی خودران تا سال 2020 در ژاپن راه اندازی شود؛ یعنی درست زمانی که المپیک تابستانی توکیو 2020 نیز شروع به کار خواهد کرد. ژاپنی ها برنامه ریزی کرده اند که به ترتیب طی سه، هشت و ده سال آینده، سرویس های تاکسی خودران را راه اندازی کند، آنها را به اتوبان ها بیاورد و سپس در سطح شهر مشغول به کار شوند.

با این برنامه ریزی، وزارت اقتصاد، مبادله و صنعت ژاپن باورد دارد که 20 درصد از خودروهای این کشور تا سال 2030، به صورت خودکار هدایت می شوند. در حال حاضر، تویوتا موتور یکی از سردمداران در ارائه راهکارهای ناوبری خودکار در ژاپن به شمار می رود و طی سال جاری میلادی، به آزمایش اتومبیل هایش در جاده های عمومی خواهد پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Atefe Noraei
    Atefe Noraei | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

    ایران میخواهد تا سال 2030 از هر 5 خودرو 1 خودرو پراید باشد

  • ناصر
    ناصر | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

    درود بر ژاپن افتخار اسیا

  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

    بله ، ایران نیز میخواد ( دقت کنید میخواهـــد ) در سال 2030 فعلاً سرعت اینترنت رو بالا ببره و قیمت رو بیاره پایین... فعلاً

مطالب پیشنهادی