ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اختلال در خدمات تحت وب آمازون، اینترنت آمریکا را از کار انداخت [به روز رسانی شد]

دیروز ظهر به وقت محلی آمریکا، بسیاری از وب سایت ها و خدمات تحت وب به خاطر از کار افتادن «سرویس های تحت وب آمازون» (AWS) از دسترس خارج شدند و پایگاه های متعددی از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۵۰

دیروز ظهر به وقت محلی آمریکا، بسیاری از وب سایت ها و خدمات تحت وب به خاطر از کار افتادن «سرویس های تحت وب آمازون» (AWS) از دسترس خارج شدند و پایگاه های متعددی از جمله اسلک، گیزمودو، کورا، ترلو و Imgur بیشترین اختلال را تجربه کردند

وب سایت Down Detector که وضعیت ارتباط بک بون های اصلی اینترنت را ارزیابی می کند، قبل از اینکه خودش از کار بیفتد، توانست قطعی سطح 1 شبکه در زیرساخت های اصلی Level3 را در اکثر مراکز شهری ایالات متحده تشخیص دهد:

کمپانی آمازون دلیل اصلی این وضعیت را اعلام نکرد، اما تأیید نمود که نرخ خطای سرویس S3 در بخش US-EAST-1 به شدت افزایش یافته. سرویس S3 در مجموعه AWS به «خدمات ذخیره سازی ساده» (Simple Storage Services) اشاره دارد که تعداد بسیار زیادی از وب سایت ها را سرپا نگه می دارد.

از آنجا که سرویس های متعددی به سیستم ذخیره سازی کلاود آمازون وابسته هستند، حتی اختلال جزئی در این بخش نیز می تواند ظرف چند دقیقه اینترنت بخش وسیعی از ایالات متحده را مختل سازد.

کارشناسان، این وضعیت را با حملات گسترده DDoS سال گذشته میلادی به سرورهای Dyn مقایسه می کنند که توانست اینترنت آمریکا را به زانو درآورد. البته هنوز مشخص نیست آیا هکرها در از کار انداختن AWS نقش داشته اند یا خیر.

گفتنیست آمازون پس از گذشت چند ساعت از آغاز مشکل، اعلام کرد توانسته با موفقیت عملکرد سرویس S3 را به حالت عادی درآورد و به احتمال زیاد، مشکل رفع شده. با این حال بروز وضعیت فوق کسب و کارهای متعددی که به شدت به اینترنت و AWS وابسته اند را نگران ساخته است.

 

به روز رسانی:

آمازون در بیانیه ای طولانی و نسبتاً تخصصی، دلیل بروز مشکل در سرویس S3 از AWS را توضیح داد. این شرکت می گوید یکی از کارمندانش قطعه کدی را به اشتباه در سیستم وارد کرده که زنجیره ای از وقایع نامطلوب را در پی داشته و نهایتاً بخشی از سامانه خدمات وب آنها را از کار انداخته.

البته پروتکل های مورد استفاده توسط این کمپانی در حالت عادی بر چنین شرایطی غلبه می کنند، اما این بار مشکل به حدی گسترده شده که حتی آمازون نیز نتوانسته در زمانی مناسب بر آن فائق آید، و اختلال به مدت چند ساعت ادامه یافته.

شرکت مورد بحث اعلام کرد علاوه بر رفع کامل مشکل، راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع مجدد آن نیز پیاده سازی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • its k
    its k | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

    الان توی تیتر باید بگید اینترنت امریکا رو از کار انداخت؟

مطالب پیشنهادی