ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت طومار دیجیتالی اپل به ثبت رسید؛ دستگاهی با نمایشگر OLED انعطاف پذیر

به تازگی پتنتی از اپل به ثبت رسیده که دستگاهی قابل حمل با نمایشگر OLED انعطاف پذیر را نشان می دهد. این پنل داخل دو محفظه توخالی در دو طرف آن جمع می شود و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

به تازگی پتنتی از اپل به ثبت رسیده که دستگاهی قابل حمل با نمایشگر OLED انعطاف پذیر را نشان می دهد. این پنل داخل دو محفظه توخالی در دو طرف آن جمع می شود و به نظر می رسد این کمپانی در حال ارزیابی گزینه های مختلف برای آیفون ها و آیپد های بعدی خود است.

پتنت مورد بحث به نام «دیوایس الکترونیکی با نمایشگر جمع شدنی» اخیراً از سوی اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده (USPTO) منتشر شده و تصاویر آن، چیزی شبیه طومارهای باستانی در عصر دیجیتال را نشان می دهد.

در این دستگاه، دو محفظه استوانه ای در دو طرف، سخت افزار اصلی از جمله واحد پردزاشی، دوربین و دیگر اجزا را در خود جای می دهند و نمایشگر هم به دور آنها پیچیده می شود. هرکدام از محفظه ها از یک قطعه آلومینیوم یکپارچه یا مواد مناسب دیگری همچون شیشه، سرامیک، الیاف کامپوزیت یا پلاستیک ساخته شده است.

قطعات الکترونیکی مانند اسپیکر و میکروفون زیر روزنه های مخصوصی قرار می گیرند که در یکی از محفظه های سمت راست یا چپ تعبیه شده اند.

همان طور که از نام این پتنت بر می آید، دستگاه فوق به طور اختصاصی برای نمایشگرهای جمع شدنی طراحی شده. محفظه های سمت راست و/یا چپ قسمتی خالی در مرکز خود دارند که پنل انعطاف پذیر را به صورت غلطکی جمع می نمایند.

البته به خاطر هزینه بالا و تولید محدود نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر در حال حاضر، به نظر نمی رسد این طومار دیجیتال به زودی به تولید انبوه برسد، اما ثبت پتنت یکی از منطقی ترین کارهاییست که در ابتدای هر نوآوری می توان انجام داد.

گفتنیست اپل نام «ژن ژانگ» و «پاول اس. درزایک» را به عنوان ابداع کنندگان این دیوایس به ثبت رسانده و درخواست پتنت فوق نیز در ماه آگوست سال 2015 میلادی ارائه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی