ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

باز هم باج افزار؛ این بار حمله به کامپیوتر سناتورهای دموکرات ایالت پنسیلوانیا

بر اساس گزارشی که اخیراً توسط NBC News منتشر شده، کامپیوتر سناتورهای دموکرات اهل پنسیلوانیا در صبح روز جمعه مورد حمله باج افزاری قرار گرفته و قفل شده اند. این گزارش به نقل از یک منبع ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

بر اساس گزارشی که اخیراً توسط NBC News منتشر شده، کامپیوتر سناتورهای دموکرات اهل پنسیلوانیا در صبح روز جمعه مورد حمله باج افزاری قرار گرفته و قفل شده اند. این گزارش به نقل از یک منبع رسمی ناشناس نوشته که سناتورهای دموکرات در «هریسبورگ» در حال کار با کامپیوترهای تحت شبکه خود بودند و «شواهدی از مورد حمله قرار گرفتن جمهوری خواه ها یافت نشده است.»

گفتنی است هم اکنون سازمان های اجرای قانون و مایکروسافت در حال کمک به نمایندگان دموکرات برای ایمن کردن شبکه هستند. طبق پیغامی که برای خبرنگاران ارسال شده، «هنوز مشخص نیست که آیا حزب سیاسی خاصی مورد هدف قرار گرفته و یا به تمام دستگاه های تحت شبکه حمله شده است.»

لازم به ذکر است اخیراً حمله باج افزارها افزایش چشمگیری داشته و از بیمارستان ها و دانشگاه ها گرفته تا سیستم حمل و نقل سان فرانسیسکو مورد هجوم آنها قرار گرفته اند. معمولاً باج افزارها اقدام به رمزنگاری فایل های کاربر می کنند و یا دسترسی به آنها را محدود کرده و تا زمانی که قربانی، ده ها هزار دلار درخواست شده را واریز نکند، اقدام به بازگشایی اطلاعات نمی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی