ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه اپلیکیشن ها آسان تر می شود؛ Android Studio 2.3 منتشر شد

نرم افزار Android Studio ابزار اصلی گوگل برای توسعه دهندگان محسوب می شود که به آنان در طراحی راحت و بی دردسر اپلیکیشن های موبایل یاری می رساند. اگر برای توسعه اپلیکیشن هایتان استفاده از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

نرم افزار Android Studio ابزار اصلی گوگل برای توسعه دهندگان محسوب می شود که به آنان در طراحی راحت و بی دردسر اپلیکیشن های موبایل یاری می رساند. اگر برای توسعه اپلیکیشن هایتان استفاده از این نرم افزار را ترجیح می دهید، خبر خوبی برایتان داریم.

گوگل به تازگی نسخه 2.3 این نرم افزار را منتشر کرده که در آن به جز ارتقای قابلیت های قدیمی شاهد اضافه شدن امکانات کاربردی و جدیدی هستیم. اندروید استودیوی 2.3 عمده تمرکز خود را بر ارائه محیطی یکپارچه جهت توسعه اپلیکیشن ها گذاشته است.

از میان قابلیت های ریز و درشتی که به این نسخه اضافه شده، گوگل از پشتیبانی تصاویر کم حجم و فشرده WebP، پشتیبانی از کتابخانه ConstraintLayout و پشتیبانی از ویجت ها در قسمت ویرایشگر لایه ها به عنوان مهم ترین آن ها یاد می کند.

مضاف بر این گوگل یک دستیار لینک جدید برای اپلیکیشن ها را هم در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا بتوانند برای آدرس های اینترنتی فیلترهای گوناگونی ساخته و راحت تر به آن ها دسترسی داشته باشند. همچنین با تغییرات صورت گرفته در رابط کاربری، تجربه Instant Run هم نسبت به نسخه های قدیمی تر بهبود یافته است.

یکی از مشکلات شبیه ساز اندروید در نسخه های قبلی اندروید استودیو، پشتیبانی نه چندان خوب آن از کپی/پیست نوشته ها بود. خوشبختانه با آپدیت جدید مشکل این قسمت به طور کامل برطرف شده و حالا از سیستم‌ شبیه‌ ساز x86 Google API تراز 19 (اندروید 4.4 کیت‌ کت به بالا) هم پشتیبانی به عمل می آورد.

به جز مواردی که ذکر شد، اندروید استودیو 2.3 قابلیت های بیشتری از جمله ایجاد کش دریافت کرده که برای آگاهی از تمامی آن ها و دانلود نرم افزار می توانید همین حالا به وبلاگ توسعه دهندگان گوگل مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

    وبلاگ توسعه‌دهندگان گوگل قیلتره و وبسایت توسعه‌دهندگان گوگل هم تحریمه :|

  • Ehsan Salehi
    Ehsan Salehi | ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

    دمش گرم کارمون راحت تر شد

مطالب پیشنهادی