ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرباس احتمالاً خودرویی مفهومی با قابلیت حمل توسط پهپاد معرفی می کند

ایرباس درصدد است تا یک خودروی مفهمومی را معرفی کند که به هنگام ترافیک قادر است به وسیله یک پهپاد از روی زمین جدا شده و به پرواز در آید. بر اساس گزارش هفته نامه ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

ایرباس درصدد است تا یک خودروی مفهمومی را معرفی کند که به هنگام ترافیک قادر است به وسیله یک پهپاد از روی زمین جدا شده و به پرواز در آید.

بر اساس گزارش هفته نامه Automotive News، کمپانی سازنده محصولات هوا فضایی ایرباس با همکاری شرکت مهندسی و طراح «ایتالدیزاین» (Italdesign) در نظر دارد تا در نمایشگاه اتومبیل ژنو از خودروی مورد اشاره رونمایی کند. نمایشگاه مذکور در تاریخ 19 اسفند برگزار خواهد شد اما هنوز ایرباس و ایتالدیزاین در مورد گزارش منتشر شده اظهار نظر نکرده اند.

گفتنی است هفته نامه Automotive News به نقل از منابع خبری نوشته که اتومبیل مورد بحث توسط یک پهپاد با طول حدودی 5 متر از روی زمین بلند خواهد شد.

لازم به ذکر است ایرباس هم اکنون در حال تحقیق و توسعه روی «اتومبیل های پرنده» یا به عبارت بهتر هواپیماهایی است که دارای قابلیت VTOL هستند. «ورتیکال تیک-آف و لندینگ» (Vertical Take-off and Landing) هواپیما را قادر خواهد کرد تا بدون پیمودن مسیر و به صورت عمودی از جای خود بلند شده و فرود بیاید.

بازوی راست ساکن سیلیکون ولی ایرباس که A³ نام دارد نیز در حال کار روی یک هواپیمای تک سرنیشن الکتریکی برای حمل و نقل های شهری است که بخشی از «پروژه واهانا» است. ایرباس علاوه بر واهانا در صدد ساخت تاکسی هوایی با نام «سیتی ایرباس» نیز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی