ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مخترع باتری لیتیوم-یون محصولی به مراتب بهتر را ابداع کرد

«جان گودیناف» 94 ساله فیزیکدان و پروفسور دانشگاه تگزاس است که بسیاری از افراد او را به واسطه توسعه و کمک به ساخت باتری لیتیوم-یون می شناسند که هم اکنون در تلفن های هوشمند، آیفون ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

«جان گودیناف» 94 ساله فیزیکدان و پروفسور دانشگاه تگزاس است که بسیاری از افراد او را به واسطه توسعه و کمک به ساخت باتری لیتیوم-یون می شناسند که هم اکنون در تلفن های هوشمند، آیفون ها، لپ تاپ ها و طیف وسیع دیگری از گجت ها استفاده می شود. اما به نظر می رسد او هنوز دست از اختراعات خود بر نداشته است.

بنابر گزارشی که دانشگاه تگزاس منتشر کرده، تیمی به هدایت «گودیناف» و «ماریا هلنا براگا» باتری نوینی را توسعه داده اند که می تواند منجر به شارژ سریع تر، طول عمر بیشتر و ایمنی بالاتر شود.

گفتنی است باتری که تیم «گودیناف» و «براگا» ساخته اند با نام «حالت کاملاً جامد» شناخته شده و بدین معناست که محصول جدید برای کارکرد نیازی به مواد شیمیایی مایع و مرسوم ندارند. عدم استفاده از مایعات می تواند باعث شود علت اصلی در اکثر انفجارهای باتری به شکل محسوسی کاهش یابد.

علاوه بر آن باتری تازه از مواد دیگری بهره می برد که می تواند منجر به طول عمر طولانی تر شود و شارژی معادل با سه برابر باتری های معمول را به ارمغان بیاورد.

لازم به ذکر است زمانی که کمک «گودیناف» به اختراع باتری های لیتیوم-یون انجامید، چیزی در حدود یک دهه به طول انجامید تا این محصولات در دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرند، بنابراین نباید انتظار داشت تا باتری جدید نیز به این زودی ها به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • "-_M_-"
    "-_M_-" | ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

    هر روز یکی داره یه باتری بهتر و پیشرفته تر میسازه الآن تو همین سایت سرچ کنین صد ها نفر صد ها باتری خیلی بهتر از باتری های الآن ساختن ولی هیچکدوم هیچوقت مورد استفاده قرار نمیگیرن میشه یکی بهم بگه واقعا چرا ؟! ?

    • Sam Paeez
      Sam Paeez | ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

      سیاست تولید کننده های لوازم الکترونیکی هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی