ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Shadowmatic؛ معمای سایه ها

Shadowmatic توصیف مدرنی است از یک سرگرمی محبوب دوران کودکی و به واسطه همین مسئله، ممکن نیست شیفته آن نشوید. از بین بازی های زیادی که طی 2017 انجام دادم، Shadowmatic نه تنها بهترین تجربه ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

Shadowmatic توصیف مدرنی است از یک سرگرمی محبوب دوران کودکی و به واسطه همین مسئله، ممکن نیست شیفته آن نشوید. از بین بازی های زیادی که طی 2017 انجام دادم، Shadowmatic نه تنها بهترین تجربه من روی دیوایس های اندرویدی بود بلکه حتی می توانم آن را یکی از خلاقانه ترین اپلیکیشن های اسمارت فون ها بنامم. ایده های ساخته Triada Studio Games خیلی ساده هستند اما پشت این سادگی، پرداختی است که به آن جذابیت می بخشد.

برای آشنایی با مکانیزم های گیم پلی بیایید پلی به خاطران بچگی خود بزنیم؛ همان لحظه که جلوی شمعی دستانمان را حرکت می دادیم تا سایه ها، اشکالی را بسازند. Shadowmatic هم همینگونه است، با این تفاوت که حالا باید با چرخش جسم های گوناگون طی مرحله های مختلف به بازتاب هایی منطقی برسید. ولی چه المان هایی به این ایده ساده، زیبایی بخشیده اند؟

Shadowmatic دو سال پیش برای آی دوایس ها عرضه شد و موفقیت های فراوانی به دست آورد.

جواب پرسش بالا را باید بین «توجه عجیب به جزییات» بیابید؛ جذابیت واقعی Shadowmatic چالش هایش و آن احساس دلنشینی که با موفقیت می چشید نیست. این ها هم عالی هستند اما مهمترین هدف توسعه دهنده ارائه یک تجربه آرامش بخش بوده که با استفاده از دقت فراوان به آن رسیده است. جسم ها همگی با ظرافت خاصی طراحی شده و کافیست نگاهی به چگونگی تابش نورها روی آن ها بیاندازید تا به نهایت توانایی های Triada پی ببرید.

همین مسئله موجب گشته تا ایده اجسام «سه بعدی» بیش از آنکه یک تجربه ساده را به شما هدیه بدهد، نقشی مهم روی زیبایی Shadowmatic ایفا کند. همانگونه که از اسکرین شات ها احتمالا حدس می زنید، برای ساخت یک سایه باید جسم رو به رویی را حرکت داده و جهتش را عوض نمایید. این که تمام حرکات شما یک نتیجه متفاوت دارند نشان می دهد توسعه دهنده وسواس زیادی داشته و همچنین هیچگاه از چرخش اجسام خسته نخواهید شد.

بعضی معماها، بیش از حد به شانس متکی هستند. فراموش نکنید که برای ورژن اندروید، تنها 14 مرحله ابتدایی رایگان بوده و برای بقیه باید 2.99 دلار بدهید.

گیم پلی و گرافیک تنها نکته مثبت Shadowmatic نیستند. جدا از آن ها، استودیوی Triada برای موسیقی تمام تلاشش را نموده تا با ترکیب این بخش با بقیه قسمت ها بازیکن ها به آرامش برسند. نتیجه این تصمیم هم قطعه های زیبایی هستند که بسته به محیط [کلا با 100 مرحله و 12 منطقه رو به رو هستید] متفاوت بوده و تا مدت ها می توانند جذابیت خودشان را حفظ می کنند.

Shadowmatic یکی از بهترین های 2015 بود و که حالا توانسته راهش را به دستگاه های اندرویدی پیدا کند. خیلی سخت است عنوانی با تمام بخش هایش به بالاترین استانداردهای ممکن برسد اما Shadowmatic با نادیده گرفتن مشکلات خیلی کوچکش، توانسته به این مهم برسد. بنابراین حرف های خود را فقط با یک جمله برسیم؛ اصلا ساخته Triada Studio Games را از دست ندهید.

Shadowmatic

Shadowmatic

سازنده: Triada Studio Games قیمت: ورژن اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 315 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohamad Javad
    Mohamad Javad | ۱۶ فروردین ۱۳۹۶

    من بازی های پازلی و معمایی رو خیلی می پسندم. این بازی هم تا مرحله 2 خیلی خوب بود. ولی از مرحله 2 به بعد صفحه سیاه میشه. مشابه این بازی رو تو کا فه بازار پیدا کردم. یک بازی با نماد ها و اماکن ایرانی به نام سایچین که گرافیک خیلی خوبی هم داشت. کافی تو بازار سرچ کنید سایچین

  • alireza
    alireza | ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

    بازی قشنگیه دیروز دان کردم??

مطالب پیشنهادی