ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با بهترین ناشرین بازی های موبایل آشنا شوید [قسمت اول]

صحبت از موفقیت عناوین اسمارت فون ها بی فایده است. این صنعت حالا به جایگاهی رسیده که کمپانی های بزرگ هم برای کسب سود دست به ساخت اپلیکیشن های مختلف می زنند. صحبت های نینتندو ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

صحبت از موفقیت عناوین اسمارت فون ها بی فایده است. این صنعت حالا به جایگاهی رسیده که کمپانی های بزرگ هم برای کسب سود دست به ساخت اپلیکیشن های مختلف می زنند. صحبت های نینتندو را فراموش نموده اید؟ ژاپنی ها دورانی هیچگونه تمایلی به توسعه بازی های ویدیویی روی تلفن های هوشمند نداشتند اما بعد ها تغییراتی روی سیاست های خود دادند.

صنعت ساخت اپلیکیشن های اسمارت فون ها به محبوبیت فراوانی دست یافته و پشتبند آن، استودیوها یا شرکت های فراوانی به توسعه بازی های موبایل روی آورده اند. اما بین این هیاهو، کدام یک بهترین هستند؟ برای مطلب پیش رو تصمیم گرفتیم روی همین مسئله دست گذاشته و به شرکت های خوبی که بیش از 5 اپلیکیشن تا حالا عرضه نموده اند بپردازیم. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

شرکت 111%

تعداد اپ های عرضه شده روی گوگل پلی: 27 عدد
دانلود ها: جمعا بیش از 20 میلیون

سروده های «این کجا و آن کجا» را شنیده اید؟ حکایت 111% و Ketchapp هم همین است. این دو شرکت که خیلی وقت نیست به عرصه اپلیکیشن های اسمارت فون ها آمده اند سالانه بازی های زیادی را برای تلفن های هوشمند عرضه می کنند [شاید بین بهترین ها، بیش از بقیه] اما خلاف فرانسوی ها، خلاقیت را تقریبا بین تمام ساخته های 111% می توانید ببینید؛ بازی های آن ها فقط ساده نبوده و با المان های جالب خود یک تجربه نسبتا متفاوت را به بازیکن ها هدیه می دهند. همین مسئله هم موجب شده تا ساخته های این کمپانی به موفقیت های زیادی برسند.

BBTAN

BBTAN شروعی بود از محبوبیت 111%؛ معروف ترین ساخته آن ها که به کمک طراحی خوب چالش ها و پرداختی متفاوت به یک ایده جالب توانست بازیکن های زیادی را به سمت خود بکشاند. همانند عناوین مشابه، اینجا هم باید با پرتاب توپ به سمت جعبه ها آن ها را از بین ببرید اما نکته مهم، نقش «اعداد» روی موفقیت شما است. با سوایپ انگشتان توپ رها شده و یک ضربه به جسم هم مساوی با کاهش عدد آن خواهد بود. مکانیزم هایی ساده که با کمک المان های جذاب و کوچک توانستند جذابیت را به گیم پلی BBTAN ببخشند.

BBTAN

BBTAN

سازنده: 111% قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 52.2 مگابایت زبان:

Telloy

Telloy حکم شلیک نهایی را برای 111% داشت. آن ها با این اپلیکیشن نشان دادند که موفقیت هایشان اتفاقی نیست و طی زمانی کم، همچنان می توانیم شاهد بازی هایی خلاقانه از این شرکت باشیم. نمی گوییم Telloy عنوانی بی مشکلات است؛ طراحی مرحله ها می توانست به نسبت بهبود یابد و گرافیک هم بعد از مدتی آن جذابیت ابتدایی خود را از دست می دهد ولی نکته اینجاست که گیم پلی جالب ساخته 111%، تمام این نقطه ضعف ها را می پوشاند؛ جدا از کشتن دشمنان، برای جا به جایی هم باید از کمان کمک بگیرید.

Telloy

Telloy

سازنده: 111% قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 351 / 42.4 مگابایت زبان:

شرکت Cheetah Games

تعداد اپ های عرضه شده روی گوگل پلی: 9 عدد
دانلود ها: جمعا بیش از 500 میلیون

همانگونه که با معرفی Rolling Sky گفته بودیم، مهمترین علت موفقیت Cheetah Games «انتخاب های درست» این شرکت است. آن ها از بخش های کمپانی بزرگ Cheetah Mobile هستند و به سادگی می توانند بازی های گوناگونی را بسازند اما خلاف بقیه استودیوها که سالیانه دست به توسعه برنامه های فراوانی می زنند، اپلیکیشن های زیادی را طی 12 ماه عرضه نمی کنند. ولی جالب اینجاست که همان ها هم به دانلودهای میلیونی رسیده و همیشه می توانید آن ها را بین بهترین ها بیابید.

Piano Tiles 2

می دانید بزرگترین لذت Piano Tiles 2 کجاست؟ همان لحظه که ناخودآگاه می فهمید به نواختن یکی از سمفونی های معروف موسیقیدان های بزرگ روی آورده اید. Cheetah Games با قسمت ابتدایی این اپلیکیشن به ترکیبی دلنشین از «سرگرمی» با «آرامش» رسید و Piano Tiles 2 با المان های مثبت خود آن را بهبود بخشید. استفاده از قطعه های متفاوت و یک گرافیک به مراتب زیبا موجب شد تا ساخته Cheetah Games نه تنها موفقیت های گذشته را ادامه دهد بلکه با وجود رقیب های قدرتمندی همانند Cytus، از دیدگاه بعضی ها بهترین بازی ریتمیک روی تلفن های هوشمند باشد.

Piano Tiles 2

Piano Tiles 2

سازنده: Cheetah Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 74.1 / 26.9 مگابایت زبان:

Badland 2

Badland 2 یکی از مرموزانه ترین عناوین تلفن های هوشمند است. نمی دانید به چه ماجراجویی قدم می گذارید یا شخصیت داستان کیست اما به واسطه جذابیت عجیب محیط ها، به راهی که آمده اید ادامه می دهید. زیبایی های که تا پایان حفظ شده و نه فقط برای گرافیک، بلکه با بقیه بخش ها هم می توانید آن را ببینید. استفاده از اصوات محیط جای موسیقی و مکانیزم های ساده گیم پلی موجب گشته اند تا آن احساس عجیب Badland 2 بیش از همیشه خودش را نشان داده و شما را به سمت خودش بکشاند.

BADLAND 2

BADLAND 2

سازنده: Cheetah Games قیمت: اندروید - رایگان / آی او اس - 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 124 / 94.7 مگابایت زبان:

شرکت Gameloft

تعداد اپ های عرضه شده روی گوگل پلی: 86 عدد
دانلود ها: جمعا بیش از 1 میلیارد

شاید این روزها گیم لافت درخشش گذشته را نداشته باشد و با مشکلات زیادی هم دست و پنجه نرم کند اما بدترین بازی های آن ها هم همچنان می توانند یک تجربه سرگرم کننده به شما هدیه بدهند. گیم لافت نتیجه تصمیم شجاعانه Michel Guillemot و Josh Closson، دو تن از اعضای یوبی سافت، است. ابتدای دهه پیشین، اسمارت فون ها همانند الان جزئی جدانشدنی از زندگی انسان ها نبودند و طبیعتا به واسطه همین مسئله ساخت شرکتی با محوریت اپلیکیشن ها ریسک به حساب می آید. اما آن ها با چالش ها رو به رو شدند و بعدها عناوینی ساختند که قدرت واقعی این دیوایس های دستی را نشان داد.

Asphalt 8: Airborne

Asphalt 8: Airborne نه تنها بهترین ساخته گیم لافت و از دیدگاه کیفیت یک نقطه عطف برای آن ها است، بلکه فرانسوی ها با این اپلیکیشن توانستند تا استانداردی جدید برای سبک ریسینگ و کلا بازی های اسمارت فون ها پدید بیاورند. عنوانی که چندین سال از عرضه آن گذشته است ولی همچنان یک بنچمارک گرافیکی بوده و با کمکش به خوبی می توانید دیوایس دستی خود را به چالش بکشید. گیم لافت با قسمت هشتم این مجموعه محبوب دست به پیشرفت های بزرگی زد و شاید هیچگاه نتواند همانند گذشته، به این درجه از توانایی برسد.

Asphalt 8: Airborne

Asphalt 8: Airborne

سازنده: Gameloft قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید، ویندوز فون و iOS حجم: 1740 مگابایت زبان:

N.O.V.A 3

https://digiato.com/wp-content/uploads/2016/04/N.O.V.A-3-gameplay.jpg

انتخاب بین Modern Combat 4 و N.O.V.A 3 خیلی سخت بود. بازی هایی که اسم بردیم همگی از بهترین های مجموعه خود هستند و با وجود پشتیبانی خوب، همچنان بازیکن های زیادی روزهایشان را با آن ها می گذرانند. اما نهایت و به بهانه بازسازی N.O.V.A 1 با حجم 20 مگابایت، تصمیم به انتخاب سومین قسمت از N.O.V.A گرفتیم. خلاف عناوین پیشین که تنها المان های دنیای Halo مشهود بود، گیم لافت برای N.O.V.A 3 از بازی های Killzone و Call of Duty هم الهام گرفت که نتیجه این تصمیم را می توانیم یکی از جذاب ترین اپلیکیشن های تیراندازی اسمارت فون ها بنامیم.

[پی نوشت: تنها نسخه های اندروید و iOS مجانی هستند]
N.O.V.A. 3

N.O.V.A. 3

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1400 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    من نمی دونم شما کدوم برتری 111 رو به گچ اپ می گید
    بازی های 111 حتی از المان های اولیه مثل شکل ایکون و زیبایی منوها بی بهره هستند
    من یکی دو تا شو نصب کردم ..یعنی بدترین طراحی گرافیکی رو دارند از هر لحاظ
    همین بازی که ballz گچ اپ شبهیش هست ..اونقدر ساده و اسونه که میشه یه ساعت بازی کرد و نباخت ..همچنین نوع طراحی بازی رو اعصابه و گرافیک بدی داره ..
    ولی گچ اپ ..در کنار خوب بودن گرافیک و طراحی بازیهاش ..اون حس سخت بودن رو هم داره ...البته در اخر سلیقه حرف اخر رو می زنه ..من که از 111 و بازی هاش خوش نیومد

  • Alex Barbara
    Alex Barbara | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

    Cheetah Mobile بازی های اصلی شو نگفتید Agar.io Arrow.io و یه عالمه io های دیگه که خیلی هم موفق بوده

  • younes nejati
    younes nejati | ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

    یادش بخیر چه حالی میکردم با بازیهای گیم لافت روی گوشی سونی اریکسونم. با اینکه الان بیشتر از بازیای سوپرسل فیض میبرم با این وجود هیچی برام گیم لافت نمیشه.

  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

    کچاپ

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

    supercell?

    • no one
      no one | ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

      جای خالیش تو این لیست حس میشه .
      شصت پای این شرکت میرزه ب همه ی شرکتای توی لیست

مطالب پیشنهادی