ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

از این اشتباهات رایج دوری کنید تا در کسب و کار آنلاین موفق تر شوید

چه کسی می توانست تصور کند که روزی روی صندلی جلوی تلویزیون نشسته و به راحتی خرید کند یا با هر خدمات دیگری تنها یک کلیک فاصله داشته باشد؟ دنیای مجازی امروز این امکان را برای ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

چه کسی می توانست تصور کند که روزی روی صندلی جلوی تلویزیون نشسته و به راحتی خرید کند یا با هر خدمات دیگری تنها یک کلیک فاصله داشته باشد؟ دنیای مجازی امروز این امکان را برای همه فراهم کرده است و روزانه بر تعداد کسب و کارهای آنلاین افزوده می شود. از این رو لازم است بدانید چه اشتباهاتی در این کسب و کارها وجود دارند تا از آنها دوری کنید.

  • به تعویق انداختن

دنیای امروز بسیار سریع است. حتی یک تاخیر خیلی کوچک در پاسخ دادن به مشتری می تواند به ایده ی شما ضربه ی سختی بزند. پس کارهای تان را به تاخیر نیاندازید.

  • رفتار نادرست با مشتری

در کسب و کارهای آنلاین بیش از کسب و کارهای حضوری باید به مشتری بها داد و بیشتر از تشکر های آنها به شکایات شان گوش داد.

  • ارائه توضیح مبهم و طولانی درباره محصول

توضیحات تان باید واضح و کوتاه باشد. مردم اغلب توضیحات بلند بالا را نمی خوانند و ممکن است پیام مهم شما رسانده نشود. علاوه بر مشتری، زمان نیز برای صاحبان کسب و کار درآمدزاست.

  • عجول بودن

با این فکر وارد عرصه ی کسب و کار نشوید که به سرعت نتیجه خواهید گرفت. ثمردهی کسب و کارهای آنلاین زمان زیادی می طلبد.

  • نادیده گرفتن رقبا

باید نسبت به اقدامات رقبای تان آگاه و هوشیار باشید. برای پیشرفت کارتان حتما از پیشنهادات و استراتژیک هایی که به کار می گیرند مطلع باشید.

  • بی هدف بودن

اهداف واقعی و دست یافتنی برای کسب و کارتان تعیین کنید. فرآیند موفقیت تان را بارها بررسی نموده و در صورت لزوم تغییر دهید.

  • تنها بودن

در کسب و کارهای آنلاین شاید یک نفر برجسته شود اما تیمی پشت آن فرد وجود دارد. از طرف دیگر این گونه کارها آنقدر وظایف گسترده و متنوعی در خود دارند که یک فرد تنها، به سختی از پس همه ی آنها بر می آید. تیمی از افراد متخصص برای کارتان استخدام کنید.

  • ارجحیت توسعه بر رضایت مشتری

همه ی مشتری ها به دنبال بهترین کالا در اینترنت می گردند. ویژگی های کالای شما می تواند مشتری ها را به وبسایت تان جذب کند. با خود فکر کنید چه تفاوتی می توانید در زندگی مردم ایجاد کنید؟ باید ابتدا رضایت مشتری را جلب کرده تا بتوانید کارتان را گسترش دهید.

  • پاسخگو نبودن

رضایت مشتری زمانی حاصل می شود که در صورت لزوم، امکان تماس با شرکت وجود داشته باشد و فردی برای پاسخگویی حاضر باشد.

  • تحقیق نکردن در مورد بازار

در مورد بازاری که می خواهید وارد شوید تحقیق کنید. این تحقیق می تواند نشان دهنده ی موفقیت شما در آینده باشد. اگر با دید باز و درستی وارد کار شوید می توانید به آرزوهای تان برسید.

کسب و کار آنلاین هیجان انگیز و درآمدزاست، اما یک اشتباه کوچک در آن می تواند منجر به ضررهای زیادی شود. از این رو با شور و شوق، انرژی و تمرکز فراوان این کار را دنبال کنید. مطمئن باشید اگر قدم های حساب شده ای بردارید، موفق خواهید شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی