ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حجم آپدیت های ویندوز تا 35 درصد کاهش می یابد

مایکروسافت در اواسط آبان ماه از قابلیت جدیدی با نام پلتفرم یکپارچه آپدیت (UUP) رونمایی کرد و وعده داد تا ویژگی مذکور حجم بروز رسانی های ویندوز را به شکل محسوسی کاهش دهد. حال ردموندی ها بیان ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۹:۰۰

مایکروسافت در اواسط آبان ماه از قابلیت جدیدی با نام پلتفرم یکپارچه آپدیت (UUP) رونمایی کرد و وعده داد تا ویژگی مذکور حجم بروز رسانی های ویندوز را به شکل محسوسی کاهش دهد. حال ردموندی ها بیان کرده اند که فناوری مورد اشاره همزمان با عرضه نسخه Creators در دسترس تمامی افراد قرار خواهد گرفت.

بر همین اساس کاهش حجم آپدیت می تواند مشکل بسیاری از کاربران در دانلود نسخه کامل سیستم عامل ویندوز را بر طرف کند. بنابر اطلاعات منتشر شده بسته های دانلود تشخیصی به طور عامیانه «تنها فایل های مورد نیاز شما را دانلود می کنند.»

گفتنی است دانلودهای تشخیصی فایل های موجود در سیستم کاربر را بررسی کرده و از آنها برای نصب دوباره ویندوز استفاده می کند. شاید سیستم اشاره شده به نظر ساده برسد اما بنابر گفته «Laura Butler»، این عملیات با توجه به میراث ده ها ساله کدها و پچ ها، چندان هم آسان نیست.

لازم به ذکر است برای آپدیت مهمی مانند Creators، شما هنوز نیاز به دانلود کل نسخه مورد اشاره دارید اما بروز رسانی های پس از آن به طور متوسط حجمی در حدود 35 درصد کمتر خواهند داشت. علاوه بر آن حجم بروز رسانی های مذکور برای کاربران اینسایدر ویندوز کمتر هم خواهد بود که با توجه به دریافت آپدیت های بیشتر توسط آنها، منطقی به نظر می رسد.

ناگفته نماند قابلیت جدید ویندوز 10 در کشورهایی نظیر ایران که دارای ترافیک اینترنت محدود و قیمت نه چندان ارزان هستند، بسیار مفید واقع خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • خستم , مثل نوکیا
    خستم , مثل نوکیا | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

    من با ویندوز 10 ابم تو یه جوب نمیره

  • jebi
    jebi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

    من بيلد كريتورز رو آپديت كردم و شد ورژ ١٤٩٨٦ در حالت كل باگ زيادي داشت با اينهمه كه slow بود نه fast ولي حجمش ٦ گيگ بود.كلا سطل زباله و بعضي جاها مشكل گرافيكي و باگ داشت كه با ارسال بازخورد حل شد ولي در حالت كلي منتظر preview موندن تا كاملش بياد گزينه منطقي خوبيه

مطالب پیشنهادی