ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جادوی لامبورگینی؛ هوراکان پرفورمنته رسما رونمایی شد

سوپرخودروساز شهیر ایتالیای یعنی لامبورگینی برای نمایشگاه امسال ژنو 2017 نسخه قوی تر با قابلیت های مسابقه ای بیشتر هوراکان را در نظر گرفته است. براساس ادعای لامبورگینی، این مدل که با نام هوراکان پرفورمنته ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۰

سوپرخودروساز شهیر ایتالیای یعنی لامبورگینی برای نمایشگاه امسال ژنو 2017 نسخه قوی تر با قابلیت های مسابقه ای بیشتر هوراکان را در نظر گرفته است.

براساس ادعای لامبورگینی، این مدل که با نام هوراکان پرفورمنته شناخته می شود توانسته رکورد سریع ترین خودروی شهری دنیا را در پیست نوربرگرینگ آلمان با زمان 6 دقیقه 52 ثانیه بشکند.

پیش تر این رکورد در دستان پورشه 918 اسپایدر بود که قدرت و قیمت بسیار بیشتری به نسبت این لامبورگینی دارد. گرچه در فضای مجازی اخباری مبنی بر تقلب لامبو در اعلام زمان دقیق ثبت شده در پیست نوربرگرینگ منتشر شد که پیش تر برایتان این خبر را کار کرده ایم.

در هر صورت پرفورمنته قوی ترین موتور 10 سیلندر تاریخ این شرکت را به عنوان قلب تپنده خود به یدک می کشد. این موتور 5.2 لیتری توانایی تولید 631 اسب بخار و 443 پوند فوت گشتاور را دارا است و در عرض 2.9 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد.

حداکثر سرعت این خودرو هم به راحتی به مرز 202 مایل بر ساعت (325 کیلومتر بر ساعت) خواهد رسید. وزن خشک آن هم تنها 1382 کیلوگرم است. نسبت قدرت به وزن این سوپرخودرو 464 اسب بخار به ازای هر تن است.

لامبورگینی اعلام کرده که با نمودار خطی تر گشتاور در این موتور طرف هستیم به گونه ای که 70 درصد گشتاور موتور در دور 1000 rpm موجود است. جعبه دنده 7 سرعته دوال کلاچ هم برای این که تاب قدرت و گشتاور بیشتر را داشته باشد تقویت شده است.

پرفورمنته از قطعات فیبرکربنی فورج کاری شده یک تکه بهره می برد که جدیدترین نوآوری این شرکت در استفاده از قطعات سبک وزن با مقاومت بالا است.

در بخش آیرودینامیک هم پرفورمنته مجهز به یک بال عقب ثابت به همراه خروجی های هوا و فلپ های تکمیلی شده که تمامی این ها به صورت یک تکه در دورتادور خودرو با رنگ متفاوت قابل مشاهده هستند.

فلاپ ها برای به حداکثر رساندن میزان نیروی رو به پایین بسته و برای عبور هرچه بیشتر جریان هوا توسط یک سیستم الکترونیکی باز می شوند. در واقع این سیستم بیش از 80 درصد به نسبت مدل های هیدرولیکی سبک تر است.

لامبورگینی مدعی شده که هوراکان پرفورمنته به سبب وجود این بال، به میزان 750 درصد میزان نیروی رو به پایین (دانفورس) بیشتری نسبت به نسخه پایه هوراکان تولید می کند.

در بخش جلویی، فلپ های داخل اسپویلر وقتی سیستم آیرودینامیک فعال  خاموش است بسته می شوند و به صورت معکوس هم این قضیه صدق می کند.

این مسئله میزان درگ را کاهش می دهد و اجازه می دهد تا جریان هوا به سرعت از زیر خودرو خارج شود تا میزان شتاب گیری به حداکثر خود برسد و این قضیه تا رسیدن به حداکثر سرعت خودرو ادامه  پیدا خواهد کرد.

هوراکان مجهز به سیستم فرمان دهی هر چهارچرخ به صورت تمام الکتریکی و قفل دفیرانسیل عقب مکانیکی است.

شرکت پیرلی هم لاستیک های اختصاصی P Zero Corsa را برای این مدل در نظر گرفته که قابلیت استفاده هم زمان در جاده ای و چه در  پیست مسابقه را دارا است.

لاستیک های مخصوص مسابقه ای Trofeo R که درای مجوز استفاده در خیابان های شهری است نیز دیگر انتخاب برای مشتریان خواهد بود.

کاور و منیفولد برنزی موتور که پیش تر در کانسپت 30 سالگی مدل دیابلو مشاهده کردیم از دیگر نکاتی است که این مدل را خاص تر جلوه می دهد.

رئیس شرکت لامبورگینی استفانو دومیناکالی اعلام کرده است که این سوپرخودرو DNA واقعی لامبورگینی را نشان خواهد داد و به بهترین انتخاب در کلاس خودش مبدل خواهد شد.

این سوپرخودرو با قیمت 213 هزار پوند از تابستان در دسترس خواهد بود و هیچ گونه محدودیتی در زمینه تعداد و تیراژ تولید برای آن در نظر گرفته نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • iliyatiger
    iliyatiger | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    بخدا قسم.ی مدت پیش خواستم یک مدل از مدل های لامبورگیتی انتخاب کنم هیچ کدوم کامل ب نظرم نرسید تصمیم گرفتم خودم جمع بندی کنم و دقیقا همین ماشین شد با این تفاوت رنگش زغالی و طلایی هست و داخلش تقریبا حالت طوسی سیر میشه گفت?

  • بیژن
    بیژن | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    نمیدونم چرا کلا به دل نمیشینه این ماشین.

مطالب پیشنهادی