ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر اجرایی هوآوی: موبایل های هوشمند نیازی به رَم بیشتر از 4 گیگابایت ندارند

سال گذشته اولین تلفن هوشمند مجهز به 6 گیگابایت رم روانه بازار شد و بعد از آن نیز به مرور شرکت های متعددی از جمله وان پلاس و سامسونگ (در کشور چین) از این حجم ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

سال گذشته اولین تلفن هوشمند مجهز به 6 گیگابایت رم روانه بازار شد و بعد از آن نیز به مرور شرکت های متعددی از جمله وان پلاس و سامسونگ (در کشور چین) از این حجم حافظه موقت استفاده کردند.

اما همانطور که احتمالاً انتظار دارید، همه فعالان صنعت موبایل در جهان اعتقادی به افزودن هر چه بیشتر به رم محصولاتشان ندارند و حتی آیفون 7 پلاس تنها 3 گیگابایت رم دارد.

با وجود اینکه نسخه 128 گیگابایتی P10 پلاس، پرچمدار جدید هوآوی که چند روز پیش معرفی شد دارای 6 گیگابایت رم است، یکی از مدیران این کمپانی چینی اظهار کرده در حال حاضر هیچ موبایلی به این حجم از رم نیاز ندارد و 4 گیگابایت کافی است. از طرفی «لائو شی» باور دارد تلفن های هوشمند اندرویدی با 4 گیگابایت رم بهتر کار می کنند تا 6 گیگابایت و این مسئله می تواند به گران نشدن قیمت دستگاه نیز کمک کند.

با همه این تفاسیر تردیدی نیست که این رویه در آینده تغییر خواهد کرد و شاید حتی به 8 یا 16 گیگابایت رم نیاز شد؛ اگر به خاطر داشته باشید سه سال پیش مدیرعامل هوآوی عنوان کرد نمایشگر 2K یا 4K به درد یک موبایل نمی خورد. اما حالا که در عرصه واقعیت مجازی قرار داریم، بهره مندی از یک نمایشگر با رزولوشن بالاتر به امری اجتناب ناپذیر تبدیل گردیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ali Mbi
    Ali Mbi | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

    این اعدادو ارقام همش تبلیغاته ?
    مگه یه گوشی چ کاری میخواد انجام بده که اینقد رم لازم داشته باشه؟ ?

  • pqdax17twz
    pqdax17twz | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

    ۴ گیگ رم صرفا برای موبایل کافیست؛ مگه اینکه گوشی cpu بسیار پرقدرتی داشته که نیاز به سرعت عملکرد بالایی داشته باشه،۴ گیگ رم فعلا نیاز به سرعت گوشی های حال حاضر را تامین می کند، البته برای افزایش سرعت ملاک های دیگری هم هست مثل تطابق بیشتر نرم افزار با سخت افزار

  • "-_M_-"
    "-_M_-" | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

    مدیر عامل هوآوی خیلی عسل خورد ? فکر میکنین چرا اونقدری که به Xbox One و PS4 بها دادن به سوییچ نمیدن؟ چون بازار بازی های Portable یا همون قابل حمل دست گوشی هست ( که متاسفانه سیستم عامل اندروید دسترسی به بهره بری از همه ی قدرت سخت افزار های گوشی رو نمیده برعکس IOS که به همین دلیل تو IOS بازی ها حتی با رم کمتر خیلی روون تر از اندروید اجرا میشن و با گرافیک بالاتر ) الآن نمونه ی بارزش FIFa 16 موبایل... که با ۳ گیگ رم لگ میزنه ولی با ۴ گیگ نه... پس میشه نایجه گرفت که هر چه گوشی ها قوی تر بشن و بیشتر پیشرفت کنن ( و به امید خدا گوگل به اشتباهش پی ببره و این خصوصیت رو از سیستم عاملش از بین ببره ) راحت میشه به یه گوشی اندرویدی به چشم یک سوییچ نگاه کرد ( که مسلما اگه سیستم عامل سوییچ اندروید بود الآن حتی نمیتونست با S8 رقابت کنه چه برسه به PS4 و Xbox One ) و واقعا لذت بخش میشه که یک بازی با گرافیک عالی ر بتونی تو جیبت داشته باشی ( یا حتی چند تا ? ) و برا همین اینکه پیشرفت روزانه تکنولوژی رو در نظر نگیریم به نظرم خیلی مسخرست و باید رم گوشی در آینده ( همونطور که نویسنده اشاره کرده ) به ۸ یا ۱۶ گیگ ارتقا پیدا کنه?

  • mehdy_bdb
    mehdy_bdb | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

    همین 4 گیگ هم زیاده

مطالب پیشنهادی