ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

انقلاب یا تراژدی؛ بنتلی از نخستین خودروی الکتریکی خود در ژنو رونمایی کرد

نمایشگاه اتومبیل ژنو امسال میزبان یکی از خاص ترین محصولات بنتلی است. این خودروی کانسپت که EXP 12 Speed 6e نام دارد، از پیشرانه ای برقی برخوردار بوده و در واقع اولین اتومبیل الکتریکی بنتلی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۱

نمایشگاه اتومبیل ژنو امسال میزبان یکی از خاص ترین محصولات بنتلی است. این خودروی کانسپت که EXP 12 Speed 6e نام دارد، از پیشرانه ای برقی برخوردار بوده و در واقع اولین اتومبیل الکتریکی بنتلی محسوب می شود.

به همین جهت شاید بتوان گفت که اتو شوی ژنو 2017 آغازگر عصری جدید برای این کمپانی انگلیسی است.

طبق گفته های مقامات بنتلی هدف اصلی از نمایش کانسپت EXP 12 Speed 6e در ژنو، ارزیابی واکنش مردم نسبت به یک بنتلی الکتریکی و بازخوردهایی است که از مشتریان احتمالی دریافت می شود.

به عبارت دیگر بنتلی ضمن پیش نمایش طراحی محصولات آتی خود، می خواهد در صورت دریافت بازخوردهای مثبت شانس خود را با یک خودروی الکتریکی امتحان کند.

اگر چه بنتلی اجباری در استفاده از پیشرانه الکتریکی برای خودروی روباز خود ندارد، اما شواهد نشان می دهد که این برند لوکس انگلیسی خواهان سهمی از بازار خودروهای برقی بوده و با هدف گیری بالای هرم قصد ارایه یک اتومبیل الکتریکی لوکس گران قیمت را دارد.

طرفداران بنتلی به خوبی می دانند که خودروی به نمایش گذاشته شده در ژنو در واقع نسخه کابریوله EXP 10 Speed 6 است که دو سال پیش با رنگ سبز و طراحی خاص خود توجهات زیادی را در نمایشگاه ژنو به خود جلب کرد.

داخل کابین این کانسپت جدید متحمل تغییرات زیادی شده و با پیشرانه مدرن خود هماهنگ تر شده است. برای مثال فرمان حالتی ساده اما بریده پیدا کرده که کمی برای یک بنتلی عجیب به نظر می رسد.

تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره مشخصات فنی کانسپت روباز بنتلی منتشر نشده؛ شاید با این کار مقامات این کمپانی می خواهند از بروز هر گونه شایعه درباره نسخه تولیدی احتمالی پیشگیری کنند.

البته در حال حاضر شاید فاکتورهایی مثل شتاب، حداکثر سرعت و مسافت قابل پیمایش چندان برای یک بنتلی الکتریکی مهم نباشند؛ زیرا اصل موضوع مهم تر است، آیا دنیا به زودی شاهد یک خودروی برقی لوکس با نشان "B پرنده" خواهد بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • جواد علیزاده
    جواد علیزاده | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    چقدر زشته !رو دست سایپا در اومده

  • goyban
    goyban | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    آقا چرا همه میگن این خوشگله؟ به نظر من که نیست البته قسمت عقبش واقعا زیباست

    • Sasan_Entezari
      Sasan_Entezari | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

      فوق‌العاده زیباست
      به نظرم باید یه دوره زیبا شناسی ببینی ?

      • goyban
        goyban | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

        بیشتر منظورم جلو و جلو پنجرشه از بنتلی بودن داره خارج میشه انگار

مطالب پیشنهادی