ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قطار فوق سریع هایپرلوپ وان
تکنولوژی

اولین مسیر آزمایشی هایپرلوپ وان در آستانه بهره برداری است

هنوز برای عده ای، سامانه حمل و نقل فوق سریع هایپرلوپ وان بیشتر از آن که یک تکنولوژی واقعی و عملی باشد، همانند داستان های علمی-تخیلی به نظر می رسد. اما تصاویر تازه منتشر شده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

هنوز برای عده ای، سامانه حمل و نقل فوق سریع هایپرلوپ وان بیشتر از آن که یک تکنولوژی واقعی و عملی باشد، همانند داستان های علمی-تخیلی به نظر می رسد. اما تصاویر تازه منتشر شده از نخستین مسیر آزمایشی این سیستم در صحرای نوادا به خوبی نشان می دهند که رویا به تدریج در آستانه تبدیل شدن به واقعیت قرار دارد.

این مسیر که در حال حاضر «دولوپ» (DevLoop) نامیده می شود، متشکل از ۵۰۰ متر لوله به قطر ۳.۳ متر است که در مسیری مستقیم به هم متصل شده اند. قرار است قطار حامل مسافرین به صورت معلق در این لوله و در شرایط خلاء به حرکت دربیاید.

هایپرلوپ وان اعتقاد زیادی به ایده قطار فوق سریع ایلان ماسک دارد و معتقد است که در آینده نه چندان دور این روش جا به جایی به یکی از ایمن ترین، سریع ترین و در عین حال اقتصادی ترین روش ها تبدیل خواهد شد.

البته در چند ماه اخیر همه چیز بر وفق مراد مدیران این استارت آپ لوس آنجلسی نبوده است. «بروگن بمبروگن» به عنوان یکی از موسسین این شرکت چندی پیش کمپانی را با حواشی بسیار ترک کرده و حالا به با راه اندازی یک استارت آپ جدید به دنبال رقاب با هایپرلوپ وان است.

با این حال تصاویر تازه منتشر شده نشان می دهند که حواشی مورد اشاره خللی در مسیر حرکت این شرکت ایجاد نکرده و ما به زودی شاهد اولین تست واقعی این تکنولوژی پیشرو در صحرای نوادا خواهیم بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی