ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

با این سه نکته بهره وری یک روزتان را هفت برابر کنید

انسان ها متفاوت از یکدیگر هستند. برخی بهره وری شان را با نوشتن لیستی از وظایف و پایبندی به آن افزایش می دهند، برخی نیز از نرم افزارهای مدیریت زمان استفاده می کنند. اما گروهی ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

انسان ها متفاوت از یکدیگر هستند. برخی بهره وری شان را با نوشتن لیستی از وظایف و پایبندی به آن افزایش می دهند، برخی نیز از نرم افزارهای مدیریت زمان استفاده می کنند. اما گروهی نیز هستند که هیچ کدام از این روش ها بر آنها اثری نگذاشته است.

در واقع افزایش بهره وری با مدیریت زمان و اینکه بدانید چه زمانی چه کاری را انجام دهید، تحقق پیدا می کند. Felicia Spahr مشاور و رابط کارآفرینان است. او بعد از مدتی متوجه شد که هیچ کدام از روش های بالا در او عمل نمی کند. از این رو 3 قانون برای خود در نظر گرفت که به طور شگرفی بهره وریش را افزایش داد:

  • به قوانین گوش نده

کارآفرینان زیادی از نرم افزارهای شیک و طبقه بندی شده استفاده می کنند. Spahr نیز بعد از امتحان این نرم افزارها متوجه شد که کاغذ و قلم و دستخط خودش بیشتر از زبان ماشینی در او اثرگذار است. او مهم ترین کارهایش را زمانی انجام می دهد که اکثر مردم خواب هستند (7-5 صبح)، غذا می خورند (2-12 بعد از ظهر) و زمانی که خورشید غروب می کند (8-6 شب). دلیل او این است:

«از اینکه مجبور نیستم در ساعتی خاص ایمیل ها را چک کنم و می دانم کسی منتظر جواب من نیست آرامشی بی نظیر به من دست می دهد و ساعت هایی را به کارهای سخت اختصاص می دهم که دیگران خواب هستند و با این کار حواس پرتی هایم را کمتر می کنم.

زمانی که روزم آنگونه که برنامه ریزی کردم پیش نمی رود، احساس گناه را با محول کردن کار به دیگران از بین می برم. این حس فضای زیادی از مغز را به خود اختصاص می دهد که کشنده ی زمان است.»

  • مهم ترین کارت را تهاجمی انجام بده

هر شب از خود بپرسید که مهم ترین کاری که باید فردا انجام دهید چیست؟ اغلب بعد از این سوال، بیشتر از یک کار به ذهن شان می آید. اگر میان کارهایی که باید انجام دهید، یک اولویت بندی سریع انجام دهید خواهید دید که یکی از آنها در اهداف طولانی مدت شما اثر بیشتری می گذارد. آن را در اول روز انجام دهید.

Spahr درباره ی نحوه ی تمرکزش بر انجام دادن مهم ترین کار روزش چنین می گوید:

«مهم ترین کاری که هر روز در موفقیت طولانی مدت حرفه ی من اثر می گذارد این است با یکی از مشتری هایم ارتباط برقرار کنم یا به رابطی که او را برای من پیدا کرده ایمیل بفرستم. با اینکه کار مهم روزانه ام برای من مشخص و معین است اما گاهی حواس پرتی هایی ایجاد می شود که من را از انجام دادن کار منصرف می کند.

برای جلوگیری از این حواس پرتی ها، از نرم افزاری که جلوی اعلان های فیسبوک یا ایمیلم را بگیرد استفاده نمی کنم. مدیریت این نرم افزارها برای من وقت گیر است.

از طرفی به خوبی می دانم که دلیل حواس پرتی من به درون خودم برمی گردد. گاهی ترس از فرستادن یک ایمیل، عدم تحمل ریسک یک پروژه وسوسه انگیز و بدتر از آن شکست است که باعث می شود نخواهم ارتباطی با مشتری برقرار کنم.

اکثر حواس پرتی ها نشان دهنده ی ترس، خستگی یا اجتناب است. در این زمان با خود صحبت کرده و دلیل را پیدا می کنم. جوانب کار را می سنجم و وارد کار می شود.»

  • نوع استراحت مهم است

فعالیت هایی که در استراحت های تان می کنید می تواند حال تان را متحول کنند، حتی اگر فقط چند دقیقه باشد. نوع تفریح Spahr جالب است:

«به جای اینکه در زمان استراحتم در اینستاگرام بگردم، ترجیح می دهم نقاشی کنم. به جای خواندن اخبار، رمانی که کنار میزم هست را می خوانم و به جای بازی با تلفن همراهم قدم می زنم.»

منظور Spahr این نیست که اینستاگرام بد است بلکه او راهی پیدا کرده که انرژی اش را چند برابر کند و دوباره به کارش برگردد. شاید شما با صحبت با همکار یا یکی از اعضای خانواده، بستن چشمها و خالی کردن ذهن تان از همه چیز یا ... انرژی از دست رفته تان را برگردانید.

به طور خلاصه باید گفت شیوه های زیادی برای افزایش بهره وری وجود دارد که کارآفرینان صادقانه در مقالات زیادی گفته اند. شاید این شیوه ها برای برخی عملی و برای برخی نباشد. مهم این است که در خود فکر کنید و ببینید چه چیزی باعث افزایش بهره وری تان می شود. شاید راهی جدید بیابید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

    از این دست مقالات بسیار لذت میبرم
    چون ازش کلی درس گرفتم

  • Mohammad Nazari
    Mohammad Nazari | ۲۰ اسفند ۱۳۹۵

    خانم حیدری مقالات شما اصلا در حد و اندازه ی دیجیاتو نیست
    حرف های شما فرقی با چرندیات مجلات زرد ندارند
    بهتر است تغییر رویه بدهید تا بتوانید خوانندگان همیشگی دیجیاتو را راضی نگه دارید
    هیچ علاقه ای به گوشزد کردن اشتباهاتتان ندارم چون بسیارند.
    امیدوارم حرف من را به عنوان خواننده ی همیشگی و دلسوز دیجیاتو بپذیرید

  • alireza
    alireza | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    به قاندن گوش ندادم و نخواهم داد?

مطالب پیشنهادی