ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برخی از قابلیت های هوشمند نسخه بعدی اندروید فاش شدند

اندروید 7.0 نوقا هنوز به دست خیلی از کاربران نرسیده، اما باید بپذیریم که کنفرانس I/O گوگل نزدیک است و حدود دو ماه دیگر، شاهد رونمایی از نسخه بعدی سیستم عامل موبایلی این کمپانی خواهیم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

اندروید 7.0 نوقا هنوز به دست خیلی از کاربران نرسیده، اما باید بپذیریم که کنفرانس I/O گوگل نزدیک است و حدود دو ماه دیگر، شاهد رونمایی از نسخه بعدی سیستم عامل موبایلی این کمپانی خواهیم بود. امروز گزارشی در پایگاه VentureBeat منتشر شده که گوشه ای از قابلیت های هوشمند اندروید O را توضیح می دهد.

طبق این خبر به نقل از یک منبع ناشناس، گوگل در حال توسعه نوعی فناوری به نام Copy Less است که نیاز به انجام عملیات کپی و جایگذاری محتوا بین اپلیکیشن های مختلف را کاهش می دهد.

مثلاً تصور کنید با فرد دیگری در حال گفتگو از طریق نرم افزار پیام رسان هستید و می خواهید مکانی را برای صرف شام انتخاب کنید. زمانی که به گزینه خوبی در اپلیکیشن فوراسکوئر یا برنامه های مشابه بر می خورید، کافیست در صفحه چت خود عبارت «It's at» را تایپ کنید و گوگل مابقی آدرس را به آن اضافه می کند.

البته هنوز مشخص نیست قابلیت مذکور به کیبورد اختصاصی GBoard اضافه می شود یا به صورت یکپارچه با خود سیستم عامل عرضه می گردد.

در بخشی دیگر از این خبر، ذکر شده گوگل قابلیت های هوشمندی را به پلتفرم پیام رسانی خود اضافه می کند که می توانند محتوای خاص را به صورت هوشمند تشخیص دهند. مثلاً زمانی که آدرسی برای شما ارسال شود، نیازی نیست آن را در گوگل مپس کپی کنید، بلکه مستقیماً از طریق برنامه پیام رسان می توانید عملیات مسیریابی را فعال سازید.

نهایتاً منبع خبری مورد بحث مدعیست اشارات حرکتی جدیدی به اندروید اضافه می شود که به صورت میانبر برای برخی عملیات خاص ایفای نقش می کنند. مثلاً اگر با انگشتان خود حرف انگلیسی C را روی نمایشگر رسم کنید، به فهرست مخاطبین دست خواهید یافت. البته هم اکنون هوآوی چنین فرامین حرکتی را در برخی از موبایل هایش از جمله میت 9 به کار گرفته است.

نهایتاً توجه داشته باشید که این خبر به هیچ وجه از طریق منابع رسمی و خود گوگل تأیید نشده و باید با دیده تردید به آنها نگریست. کنفرانس I/O گوگل در تاریخ 27 الی 30 اردیبهشت سال 1396 برگزار خواهد شد و یقیناً در روز ابتدایی آن شاهد رونمایی رسمی از نسخه بعدی اندروید هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ADCFY
    ADCFY | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    تمومش کن??

  • pezhvak231
    pezhvak231 | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    اوریو عالیههه. چه باحال بود، گوگل مپش

  • arman.b
    arman.b | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    سامسونگ هنوز داره گوشی با اندروید مارشملو معرفی میکنه
    اوریو میخواد معرفی بشه
    الآن سامسونگ دارم
    ولی قطعا گوشی بعدیم الجی خواهد بود

  • Sir Patriot
    Sir Patriot | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    سیستم عامل های موبایل تقریبا به انتهای خلاقیت خودشون رسیدند و اندرویید هم بعد از نسخه 4.0 چیز جدیدی ارائه نکرده و اگر نسخه 4 این سیستم عامل رو داشته باشی تقریبا همه کار میتونی باهاش بکنی و نیازی به به اندرویید به روز نداری!

    • abbasalim
      abbasalim | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

      یا اینجور بگیم نسخه 6 امینت بالا رفته تو نسخه 7 چند صفحه گی اضافه شده ولی میتونستن همه رو تو یه نسخه کنن اما نمیکنن چون چیز دیگه ای ندارن واسه نسخه های بعدیشون.

مطالب پیشنهادی