ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چطور از دسترسی اپ ها به موقعیت مکانی خود جلوگیری کنیم؟

اپلیکیشن ها در واقع قلب تپنده تلفن های هوشمند امروزی هستند. اگر اپ ها نبودند، موبایل های فعلی به جز ظاهری زیباتر، هیچ تفاوتی با تلفن های همراه ساده ۱۵ سال پیش نداشتند. همه ما ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

اپلیکیشن ها در واقع قلب تپنده تلفن های هوشمند امروزی هستند. اگر اپ ها نبودند، موبایل های فعلی به جز ظاهری زیباتر، هیچ تفاوتی با تلفن های همراه ساده ۱۵ سال پیش نداشتند. همه ما به دنبال اپ هایی می گردیم که بتوانند کمی شرایط زندگی روزمره را ساده تر کنند.

اما استفاده از اپ ها ممکن است یک مسئله خیلی مهم را نیز به خطر بیاندازد؛ امنیت. کافیست یک اپلیکیشن را روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا با بیشمار مجوز مختلف برای دسترسی به بخش های گوناگون رو به رو شوید. اما پذیرفتن این مجوزها بدون خواندن شان کار چندان درستی نیست.

یکی از این مجوزها که نباید به راحتی از کنار آن گذشت، دسترسی به موقعیت مکانی است. احتیاط همیشه واجب است و نباید بگذارید که یک اپلیکیشن خاص، کاملا بی دلیل از حریم شخصی شما با خبر شود.

به همین منظور، می خواهیم در ادامه این مقاله به روش هایی اشاره کنیم که می توان به وسیله آن ها از دسترسی اپ ها به موقعیت مکانی جلوگیری کرد. برای راحتی کار مقاله را به دو بخش مختلف تقسیم می کنیم؛ بخشی برای اندرویدهای ۶ به بالا و قسمتی هم برای اندروید ۴.۳ تا ۵.۱.

جلوگیری از دسترسی اپ ها به موقعیت مکانی در اندوید ۶ به بالا

برای جلوگیری از دسترسی اپ ها به موقعیت مکانی کافیست در مرحله نخست وارد منو تنظیمات تلفن همراه خود شوید. پس از آن به دنبال بخش Apps بگردید و وارد آن شوید. سپس از طریق تنظیمات این بخش، با اشاره روی App permissions، گزینه Location permissions را انتخاب کنید.

پس از طی کردن مراحل گفته شده، لیستی از تمامی اپ های نصب شده روی تلفن هوشمندتان، برای شما به نمایش در می آید که می توانید از طریق آن دسترسی هر یک را به موقعیت مکانی خود مسدود کنید. با این حال باید توجه داشته باشید که تمامی اپلیکیشن ها غیرقابل اطمینان نیستند و به عنوان مثال می توانید دسترسی اپ هایی مانند نقشه گوگل را باز بگذارید.

جلوگیری از دسترسی اپ ها به موقعیت مکانی برای اندوید های ۴.۳ تا ۵.۱

جلوگیری از دسترسی اپ ها در اندویدهای قدیمی تر، کمی مشکل تر از اندویدهای به روز شده است. چرا که در منو تنظیمات سیستم عامل های قدیمی، هیچ امکاناتی برای جلوگیری از دسترسی اپ ها به موقعیت مکانی، وجود ندارد.

اما کاربران این سیستم عامل ها هم نباید نگران باشند؛ اپ های بسیار زیادی روی گوگل پلی وجود دارند که می توانید با نصب کردن آن به رفع این مشکل در اندرویدهای قدیمی بپردازید. یکی از بهترین اپلیکیشن هایی که می توان برای چنین کاری از آن استفاده کرد، AppOps نام دارد.

کار کردن با AppOps بسیار آسان تر از چیزی است که فکرش را می کنید. کافیست پس از نصب این اپلیکشن کاربردی، وارد آن شوید تا به بیشمار دسترسی گوناگون دست پیدا کنید. یکی از امکاناتی که این اپلیکیشن در اختیارتان قرار می دهد، جلوگیری از دسترسی اپ ها به موقعیت مکانی شماست.

در AppOps بخشی به نام Location وجود دارد که می توانید از طریق آن لیستی از تمامی اپ هایی که در حال دنبال کردن موقعیت مکانی شما هستند را مشاهده کنید. پس از آن هم می توانید همانند اندروید ۶ با غیر فعال کردن هر یک، دسترسی اپ های مورد نظر و غیر قابل اطمینان تان را مسدود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • far had barahuee
    far had barahuee | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    باسلام ، اگه ممکنه در مورد آپی که توسط سیمکارت به نام ابزار سیمکارت برروی گوشی نصب میشه و به دسترسی‌های خیلی زیادی هم نیاز داره توضیحاتی بدین ممنون میشیم ،

  • alireza
    alireza | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    ????

مطالب پیشنهادی