ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران برای تشخیص آلزایمر از پوشیدنی های هوشمند بهره می گیرند

با در نظر داشتن میزان بالای استفاده از گجت ها در زندگی روزمره، پژوهشگران تلاش دارند که از این دستگاه ها در جهت ارتقای سطح سلامت افراد استفاده نمایند. در همین راستا جمعی از محققان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

با در نظر داشتن میزان بالای استفاده از گجت ها در زندگی روزمره، پژوهشگران تلاش دارند که از این دستگاه ها در جهت ارتقای سطح سلامت افراد استفاده نمایند.

در همین راستا جمعی از محققان دانشگاه بوستون مدتی است که روی ساخت محصولات پوشیدنی هوشمند با قابلیت تشخیص علائم جنون و آلزایمر در مراحل ابتدائی کار می کنند.

هدف از این پروژه تحقیقاتی سه ساله آشکارسازی تغییرات فیزیکی اولیه ای است که می توانند در نهایت به شکل گیری این دو بیماری منتهی شوند.

گفتنی است آمار ابتلا به این دو بیماری خصوصا آلزایمر به خاطر پا به سن گذاشتن جمعیت آمریکا مرتبا در حال افزایش است و طبق برآوردهای صورت گرفته انتظار می رود 5.4 میلیون شهروند این کشور به آلزایمر خفیف مبتلا باشند.

تا سال 2050 جمعیت افراد مبتلا به آلزایمر در آمریکا سه برابر می شود

در اینجا باید اشاره کنیم که طبق گفته محققان خطر ابتلا به آلزایمر با افزایش سن بالا می رود هرچند که این بیماری را نمی توان بخشی از سالخوردگی در نظر گرفت. در هر حال اگر درمانی برای آلزایمر پیدا نشود انتظار می رود که تا سال 2050 میلادی شمار افراد مبتلا به این بیماری در آمریکا سه برابر میزان فعلی اش شود.

اما در این پژوهش، محققان دانشگاه بوستون دستگاه های پوشیدنی دیجیتالی را در اختیار بیش ار 2200 فرد سالخورده قرار دادند و بنا دارند طی یک دوره سه ساله علائمی نظیر تعادل، ضربان قلب، عادت های خواب، کارکردهای یادگیری و شناختی و خطر زمین خوردن این افراد را اندازه گیری نمایند.

در نهایت اما دانشمندان تلاش دارند که تکنولوژی های پوشیدنی سابق را به دستگاه های درون منزل از جمله اکوی آمازون و نست گوگل بیاورند چراکه در این صورت بهتر می فهمند کدام جنبه های زندگی فرد منجر به ابتلای وی به آلزایمر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی