ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت به استفاده از چیپ های ARM کوالکام در دیتاسنتر خود روی می آورد

طی همکاری تازه ای میان مایکروسافت و کوالکام، پردازنده های ARM به سرورهای دیتاسنتر سیستم عامل ویندوز می آیند. این قرارداد همکاری، روی پلتفرم سرور 10 نانومتری Centriq 2400 کوالکام متمرکز بوده که قرار است ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

طی همکاری تازه ای میان مایکروسافت و کوالکام، پردازنده های ARM به سرورهای دیتاسنتر سیستم عامل ویندوز می آیند. این قرارداد همکاری، روی پلتفرم سرور 10 نانومتری Centriq 2400 کوالکام متمرکز بوده که قرار است در پلتفرم ابری Azure مایکروسافت مورد استفاده قرار گیرد؛ این دو کمپانی همچنین برنامه دارند که در تولید چندین نسل از سخت افزار، نرم افزار و سیستم ها نیز با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

شراکت رسمی کوالکام و مایکروسافت، ممکن است برای اینتل دردسرساز شود؛ این کمپانی برای سال های متمادی بازار پردازنده های سرور دیتاسنتر را تحت تصرف خود در آورده و از شرکای دیرین مایکروسافت به شمار می رود. بنا به گفته اینتل، 98 درصد از سرورهای مورد استفاده برای زیرساخت های ابری، بر چیپ های این کمپانی مبتنی هستند.

اما تمام موفقیت های چند سال اخیر ممکن است بزودی دستخوش تغییر شود. مایکروسافت از همین حالا نسخه ای از ویندوز سرور را برای اجرا روی چیپ های کوالکام توسعه داده که البته به صورت داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات سرور تازه، براساس پروژه المپوس مایکروسافت تعیین شده اند که نسل بعدی طراحی سخت افزار ابری و متن باز مایکروسافت است و سال گذشته در اختیار بنیاد Open Compute Project قرار گرفت. OCP همکاری تازه ای میان چندین تولیدکننده نرم افزار و سخت افزار است که به ارائه پروژه های متن باز خود در زمینه طراحی سخت افزار و زیرساخت پایگاه داده می پردازند.

کوالکام می گوید که برای سال ها مشغول همکاری با مایکروسافت برای تولید چیپ های ARM مبتنی بر سرور بوده و یک تیم مهندسی، ورژن توسعه یافته از ویندوز سرور را روی سخت افزار کوالکام بهینه می سازد. علاوه بر اعلام همکاری با مایکروسافت، کمپانی کوالکام همچنین به صورت رسمی پیوستن خود را به بنیاد Open Compute Project تایید کرده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۰ اسفند ۱۳۹۵

    بای بای اینتل ? ? ? هی این بدبختا رو چابیدی همین میشه دیگه همشون خسته شدن از دست اینتل از مایکروسافت بگیر و گوگل و.......

مطالب پیشنهادی