ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر OLED برای موبایل سونی
تکنولوژی

احتمالاً اولین موبایل مجهز به نمایشگر OLED سونی در تعداد محدود عرضه شود

حدود دو ماه قبل بود که برای اولین بار شنیده شد شرکت سونی قصد دارد اولین موبایل خود مجهز به نمایشگر OLED را در سال ۲۰۱۸ روانه بازار سازد. حال گزارش جدیدی منتشر شده مبنی بر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

حدود دو ماه قبل بود که برای اولین بار شنیده شد شرکت سونی قصد دارد اولین موبایل خود مجهز به نمایشگر OLED را در سال ۲۰۱۸ روانه بازار سازد. حال گزارش جدیدی منتشر شده مبنی بر این که شاید سونی این محصول را در تیراژ پایین و برای عرضه در بازاری خاص به تولید برساند.

بسیاری از موبایل سازان مطرح دنیا با کنار گذاشتن تکنولوژی LCD به استفاده از فناوری جدیدتر OLED در نمایشگر موبایل های روی خود آورده اند، همین مسئله سبب می شود که شنیده شدن زمزمه هایی مبنی بر قدم گذاشتن سونی در این مسیر چندان هم عجیب نباشد.

همان طور که اشاره شد، تمایل تولید کننده ها به استفاده از پنل های OLED روز به روز در حال افزایش است. به همین دلیل حجم سفارش های رسیده به تولید کننده های این سخت افزار نیز به شدت افزایش یافته است، بنابراین برای سونی بسیار سخت خواهد بود که بتواند قطعات اولیه مورد نیازش را برای تولید انبوه چنین موبایلی تامین نماید.

علاوه بر این ها، سونی همچنان در حال کاستن از حضور خود در برخی بازارهای مهم در سرتاسر دنیاست، ضمن این که این شرکت شاهد واگذار کردن بخشی از بازار خود به برندهای چینی در وطنش یعنی کشور ژاپن است، بنابراین احتمال آن وجود دارد که این شرکت ریسک نکرده و اولین موبایل مجهز به نمایشگر OLED خود را تنها در ژاپن عرضه نماید و از این طریق مانع از واگذاری بیشتر سهمش به چینی ها شود.

جدیدترین پرچمداران سونی که در نمایشگاه MWC امسال معرفی شدند همچنان مجهز به نمایشگر LCD از نوع IPS هستد، اما شرکت ژاپنی تلاش کرده با افزودن برخی تکنولوژی های اختصاصی و همچنین تراکم پیکسل شگفت انگیز ۸۰۷ اینچ در هر پیکسل (در اکسپریا اکس زد پرمیوم) توجهات زیادی را به پرچمداران تازه خود معطوف سازد.

به هر حال سونی در یکی دو سال اخیر نشان داده که کاملاً غیر قابل پیش بینی بوده و گه گاه تصمیمات غافلگیر کننده ای را اتخاذ نموده است. اما با این وجود کوچ از LCD به OLED - حتی به صورت محدود - حرکتی مثبت برای این کمپانی به حساب می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Weis Xan
    Weis Xan | ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

    من که اصلا با اولد حال نمیکنم، IPS های سونی خیلی کیفیت بالاتری دارن، اصن کار کردنشون یه حس دیگه ای داره

    • میلاد
      میلاد | ۲۰ اسفند ۱۳۹۵

      سلیقه نداری

  • محمد_
    محمد_ | ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

    دوستان گروه زديم براي دوست داران موبايل از همه سايتا داريم جمع ميشيم جوين شيد
    yon.ir/7BJYA

مطالب پیشنهادی