ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس جیمیل حالا از افزونه های بومی پشتیبانی به عمل می آورد

چند روزی می شود که گوگل روی دور به روز رسانی سرویس های اختصاصی اش افتاده و پشت سر هم تغییرات جدیدی در آن ها پدید می آورد. اما از میان این تغییرات، شاید قابلیت های تازه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

چند روزی می شود که گوگل روی دور به روز رسانی سرویس های اختصاصی اش افتاده و پشت سر هم تغییرات جدیدی در آن ها پدید می آورد. اما از میان این تغییرات، شاید قابلیت های تازه هنگ آوتز و جیمیل از بقیه شاخص تر باشند.

از امروز به بعد، سرویس جیمیل گوگل از افزونه های بومی پشتیبانی به عمل می آورد. امکان استفاده از افزونه ها در جیمیل چیز چندان جدیدی نیست، چرا که قبلا شاهد تعامل افزونه های گوگل کروم با این سرویس ایمیل بوده ایم.

اما تفاوت اینجاست که حالا افزونه ها می توانند به طور بومی به جیمیل اضافه شده و در پلتفرم های مختلف (شامل iOS و اندروید) به انجام وظایف خود بپردازند. گوگل برای شروع کار سه افزونه آماده کرده که تقریبا همگی استفاده های تجاری دارند: QuickBooks، ProsperWorks و Salesforce.

ProsperWork به کاربران جیمیل اجازه می دهد که اطلاعات ایمیل مردم را با اطلاعات ذخیره شده در سامانه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) خود مطابقت بدهند. اما QuickBooks ابزاریست که به کمک آن می توان بدون خروج از محیط جیمیل، به افراد فاکتور فروش و انواع صورت حساب ارسال کرد.

و در نهایت افزونه Salesforce کاربران جیمیل را قادر می سازد تا از میان مخاطبین دفترچه تلفن یا از طریق افزودن مخاطبین جدید، به دنبال افرادی برای مشارکت در فرصت های وبسایت Salesforce بگردند.

لازم به ذکر است که این افزونه ها زمانی پدیدار می شوند که کاربر به آن ها نیاز داشته باشد. همچنین گوگل از تمام توسعه دهندگان دعوت کرده که برای اضافه شدن افزونه هایشان به جیمیل در برنامه Developer Preview ثبت نام نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی