ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویکی لیکس به کمپانی های تکنولوژی پیشنهاد همکاری می دهد

جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس می گوید که این سازمان حاضر به همکاری با کمپانی های تکنولوژی برای ارائه تکنیک ها و کدهای هک افشا شده از آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده یا همان سیا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس می گوید که این سازمان حاضر به همکاری با کمپانی های تکنولوژی برای ارائه تکنیک ها و کدهای هک افشا شده از آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده یا همان سیا است. طی کنفرانسی خبری که در سفارت اکوادور واقع در لندن برگزار شد، آسانژ گفت که زمان لازم برای پچ کردن این رخنه ها، پیش از ارائه اطلاعات بیشتر به عموم مردم، در اختیار کمپانی ها گذاشته می شود.

موسس ویکی لیکس می گوید که ابزارهای سیا، دستگاه های متفاوتی را هدف قرار داده اند و می توانند راهشان را به سرورها، موبایل های هوشمند و حتی تلویزیون های خانگی باز کنند. وی در ادامه توضیح می دهد که نمی خواهد منابع خودش با همین ابزارها هک شوند، بنابراین دسترسی لازم به مستندات برای از بین بردن رخنه ها و آسیب پذیری های مختلف را برای کمپانی هایی مانند اپل و گوگل فراهم می آورد.

اپل از همین حالا برخی از 14 رخنه امنیتی iOS را که در نخستین مستندات ویکی لیکس به چشم می خوردند برطرف ساخته است. آسانژ می گوید که بعضی از کمپانی ها برای کسب اطلاعات بیشتر درخواست داده اند و به محض برطرف سازی آسیب های امنیتی محصولات این شرکت، اطلاعات بیشتری در وب سایت ویکی لیکس منتشر خواهد شد.

پلیس فدرال ایالات متحده از همین حالا تحقیقاتش روی این مستندات آغاز کرده. یکی از مقامات رسمی آمریکا هم به نشریه USA Today گفته که این سازمان فدرال می خواهد بداند که حملات به سیا از بیرون صورت گرفته یا افشای مستندات از داخل بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی