ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

الکسا به زودی می تواند مکالمه ای طبیعی را با کاربر آغاز نماید

آمازون در حال کار روی نوعی فناوری است که قابلیت آغاز گفتگو با کاربر و اعلام نوتیفیکیشن ها را برای دستیار دیجیتالش یعنی الکسا به ارمغان می آورد، و با پیشرفت آن می توان انتظار ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

آمازون در حال کار روی نوعی فناوری است که قابلیت آغاز گفتگو با کاربر و اعلام نوتیفیکیشن ها را برای دستیار دیجیتالش یعنی الکسا به ارمغان می آورد، و با پیشرفت آن می توان انتظار داشت مکالمه ای واقعی و طبیعی از طرف الکسا با کاربر شروع شود.

به گفته منابع آگاه، آمازون در حال حاضر بیش از 100 میلیون دلار بودجه را برای توسعه و ارتقای سیستم تشخیص گفتار خودکار هزینه کرده است.

البته الکسا برای ایفای نقش طبیعی در گفتگو با کاربر، باید تشخیص دهد که طرف مقابلش در چه وضعیت روحی و خلقی قرار دارد؛ خوشحال، ناراحت، یا غمگین است؟ علاوه بر این الکسا به مرور و با دریافت بازخورد از تجربیات قبلی، در می یابد که چه زمانی برای آغاز گفتگو با کاربر مناسب تر خواهد بود.

هرگونه پیشرفت در الکسا می تواند صنعت تلفن های هوشمند را نیز متحول سازد. چندی پیش موتورولا اعلام کرد ماد اسپیکر مخصوصی را برای موبایل هایش طراحی نموده که به الکسا مجهز شده. همچنین اسمارت فون های آتی این کمپانی نیز به صورت پیش فرض از دستیار صوتی مورد بحث بهره مند خواهند بود. هوآوی نیز موبایل هایی که به بازار آمریکا می فرستد را به این دستیار دیجیتال تجهیز می نماید.

در مجموع به نظر می رسد مرحله بعدی در حوزه دستیارهای شخصی صوتی آغاز شده. با تثبیت جایگاه الکسا، گوگل اسیستنت و کورتانا، و حضور تازه واردانی همچون بیکسبی از سامسونگ و ویکی از نوکیا، رقابت به مرحله حساس تری رسیده. در این میان توانایی آغاز مکالمه به صورت هوشمندانه و پیش بردن طبیعی آن از سوی الکسا، می تواند برگ برنده ارزشمندی را در اختیار آمازون قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Vedas وداس
    Vedas وداس | ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

    سلام برای مشاهده ویدئوهای آموزشی سری به وبسایت vedas.ir بزنید.

مطالب پیشنهادی