ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل با پرداخت 15.3 میلیارد دلار، Mobileye را به تصاحب خود در آورد

مدتی است که تلاش ها و سرمایه گذاری ها در زمینه توسعه اتومبیل خودران گسترش یافته و در آخرین خبرهای مرتبط با این حوزه به تصاحب کمپانی Mobileye توسط شرکت اینتل اشاره شده است. بر ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۵

مدتی است که تلاش ها و سرمایه گذاری ها در زمینه توسعه اتومبیل خودران گسترش یافته و در آخرین خبرهای مرتبط با این حوزه به تصاحب کمپانی Mobileye توسط شرکت اینتل اشاره شده است.

بر اساس گزارشات منتشر شده کمپانی اینتل که تخصص اصلی آن تولید چیپ است با پرداخت مبلغ 15.3 میلیارد دلار برای تصاحب Mobileye سعی دارد تا فناوری های کلیدی لازم برای اتومبیل خودرانش را فراهم کند. گفتنی است این دو کمپانی با همکاری BMW در نظر دارند تا 40 خودروی هوشمند را تا آخر سال جاری میلادی در جاده های عمومی آمریکا و اروپا مورد آزمایش و بررسی قرار دهند.

لازم به ذکر است اینتل پیش از این اعلام کرده بود که مبلغ 250 میلیون دلار را برای دو سال آینده صرف توسعه اتومبیل های خودران خواهد کرد، اما مشخصاً قرارداد 15.3 میلیادر دلاری مورد اشاره بسیار فراتر از آن چیزیست که کمپانی مذکور پیشتر اعلام کرده بود.

«برایان کرانیچ»، مدیر عامل اینتل، در این خصوص گفت:

تصاحب Mobileye سبب می شود فناوری برتر دید کامپیوتری اتومبیل ها و دارایی هایی از جمله پرازنده های زئون اینتل، FPGA ها، حافظه های 3D XPoint، مودم های نسل پنجم ارتباطات مخابراتی در کنار یکدیگر جمع شوند.

این خرید بینایی هوشمند اتومبیل های خودران را با هوش مصنوعی که قرار است خودرو را به حرکت در آورد، ادغام می کند.

گفتنی است Mobileye سیستم ها و چیپ هایی را توسعه می دهد که به وسایل نقلیه برای مسیریابی خودکار و اعلام هشدار پیش از برخورد کمک می کند. این کمپانی پیشتر تأمین کننده سنسورهای مورد استفاده در خودروهای تسلا بود که پس از تصادف مرگبار یکی از ماشین های شرکت ایلان ماسک، کنار گذاشته شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی